انواع ابزار های ست های جراحی ارتوپدی

انواع ابزار های ست های جراحی ارتوپدی

ابزار های جراحی از آن دسته تجهیزات مهم پزشکی هستند که در اتاق عمل از آن ها استفاده می کنند.  در مورد ست های  جراحی ارتوپدی  باید گفت که آن ها انواع مختلفی مانند جراحی قلب و عروق، جراحی دندانپزشکی، جراحی عمومی،ابزار جراحی زنان و زایمان و جراحی ارتوپدی دارند.

ما در این مقاله تصمیم داریم درباره ست های جراحی ارتوپدی که دارای ابزار های متنوع و کاربردی هستند و هر کدام از این ابزارها برای کاری ساخته شده است در باره آن ها تحقیق کنیم خوشحال میشویم تا پایان این مقاله ما را همراهی  کنید.

جراحی ارتوپدی چیست؟

جراح ارتوپد یکی از رشته های پزشکی مربوط به  مشکلات استخوان ها و ناهنجاری های استخوانی است که این مشکلات عبارتند از، تومور های  استخوانی، ستون فقرات، بازو، دست، پا و شانه ها که باید در هنگام بروز هر گونه مشکل در باره عضو های نام برده به جراح ارتوپد مراجعه کنید.

انواع ابزار های جراحی ارتوپدی

کسانی که به پزشک ارتوپدی مراجعه می کنند حتما یکی از عضو بدنشان دچار مشکل شده است. برخی از این بیماران در قسمت پا برخی در قسمت دست و برخی در ستون فقرات احساس دارد می کنند. در بعضی از مواقع تنها درمان این درد ها به تشخیص پزشک متخصص جراحی است که برای  هر کدام از این جراحی ها از ابزار های متفاوتی استفاده می کنند. به همین منظور برای خرید هر کدام از این ابزار ها باید با آنها آشنایی کامل داشته باشید.

 

ست جراحی ارتوپدی شامل چه لوازمی است؟

ست جراحی ارتوپدی با هم متفاوت هستند و قیمت های متفاوتی دارند. ست جراحی ارتوپدی بسیار مناسب بوده و خرید این ابزار از هر نظر به صرفه تر است. در مورد ست های جراحی ارتوپد قبل از هر چیزی باید با انواع آن آشنا بود. به همین دلیل ما نیز ابتدا اقدام به معرفی آن ها کرده ایم که عبارتند از:

تخت ارتوپدی:  این تخت امکاناتی دارد که عمل را برای پزشکان راحت می کند و دارای دسته های آویزی است که دست یا پای بیمار را بعد از عمل به آن آویز می کند.
ساکشن: این ابزار مایعات مانند خون و خون آبه را از محل جراحی خارج می کند این ابزار جوری ساخته شده است که قدرت مکش دارد و مایعات را می مکد.
رترکتور کوچک بنت: از این ابزار برای دور کننده و بالابرنده است. از رترکتور برای جراحی استخوان های کوچک پا یا مچ پا استفاده می کنند.

اکاتور راگنل: کار برد این ابزار نیز نوعی دور کننده است.

اکاتور خودکار اسپرینگ: این ابزار در جراحی های مربوط به دست استفاده می شود. کار برد آن نیز دور کننده است.

استئوتوم لمبوت: این ابزار در دو نوع صاف و خمیده ساخته شده است که برای برداشتن هیپ و پیوندهای استخوانی استفاده می کنند.

استئوتوم  هوک: کار برد این ابزار جدا کننده و استخوان بر است.

دسته تیغ بیور: این ابزار برای جراحی های کوچک مانند دست و پا به کار می رود تیغه این ابزار کاربرد برش دارد.

استخوان کوب: از ابزار استخوان کوب در جراحی ارتوپدی برای فشرده سازی استخوان استفاده می کنند. در مقایسه ست های جراحی ارتوپدی باید گفت که استخوان کوب ابزار مهمی بوده و جراحی دندان کاربرد دارد.
کورت برون: از کورت برون در جراحی های سر و زاویه هایی با درجات متفاوت استفاده می شود. این ابزار استخوان تراش است.

سوهان پوتی: کاربرد این ابزار ساییدن استخوان و شکل دادن به استخوان بعد از آمپوتاسیون است.

رانژور دو کاره: رانژور دو کاره برای برش دادن استخوان است.

کلمپ کوخر: از کلمپ کوخر برای گرفتن استخوان یا فاشیا استفاده می کنند.

بالابرنده هئن: این ابزار برای بالا بردن و جدا کننده با نوک کند است.

چاقو: چاقو های جراحی انواع مختلفی دارند. از این چاقو های جراحی ارتوپدی برای برش بافت های مورد نظر استفاده می کنند.

هموستات: از هموستات در جراحی ارتوپدی برای بند اوردن خون در حین جراحی استفاده می کنند.این ابزار مدل های مختلفی دارد.

سوزن گیر: این ابزار دارای شیارهای ظریف و موازی است که با استفاده از آن می توان نخ بخیه را گرفت.

تمام این تجهیزاتی که معرفی کردیم در جراحی های ارتوپدی به کار می روند ولی بعضی وقت ها در جراحی ها پزشکان از ابزارهای مشابه آن استفاده می کنند.

 

انواع ابزار های ارتوپدی 1

 

حرف آخر

اگر قصد خرید بهترین و کامل ترین ابزار های جراحی ارتوپدی را دارید ما به شما فروشگاه  دیجی جراح  را معرفی میکنم. فروشگاه دیجی جراح کامل ترین و پیشرفته ترین تجهیزات جراحی ارتوپدی را به خریداران خود عرضه می کند. فروشگاه دیجی جراح با داشتن بهترین مشاوران جراحی هفت روز هفته  ۲۴ ساعت در خدمت شما خریداران عزیز است.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×