عمل جراحی افزایش قد چگونه است؟

عمل جراحی افزایش قد چگونه است؟

عمل جراحی افزایش قد، از جمله عمل های زیبایی ارتوپدی می باشد که به تازگی متقاضیان بیشتری را جذب کرده است. لازم به ذکر است که این عمل جراحی صرفا عمل زیبایی نیست و در برخی افراد با مشکلات آناتومیک، این جراحی جنبه درمانی دارد. پیشتر تصور بر این بود که راهی برای افزایش قد وجود ندارد. اما با جراحی ارتوپدی می توان افزایش قد را برای افراد مهیا کرد. به خصوص افرادی که قد کوتاهی دارند یا با این روش جراحی می توانند به قد مناسبی دست یابند.

صفحات رشدی، دلیل اصلی رشد قد هستند. این صفحات در دختران پس از 16 و در پسران پس از 18 سالگی بسته می گردند. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که متوسط قد در جوامع مختلف متغیر می باشد. همچنین پتانسیل رشد قد در هر فرد متفاوت است. به همین جهت صرفا زمانی افراد به ماکزیمم قد خود می رسند که زندگی سالمی داشته باشند و همچنین از عامل هایی که در کوتاهی قد نقش دارند، خودداری نمایند.

چه عواملی در رشد قد انسان دخیل می باشد؟

عامل های مختلفی در رشد قد تاثیرگذار هستند. ژنتیک یکی از عوامل مهم در میزان اندازه قد می باشد. سبک زندگی فرد، تغذیه و رژیم غذایی، فعالیت های روزمره، فعالیت های ورزشی، استعمال دخانیات، تعادل نداشتن میزان کلسیم و فسفر، مصرف کم ویتامین، بلوغ زودرس و خواب ناکافی از عوامل موثر در رشد قدی می باشند.

حال برخی از افرادی که سن رشد قدی شان به اتمام رسیده و از اندازه قدشان ناراضی هستند، به دنبال روش جراحی زیبایی افزایش قد می روند. اما کوتاهی قد تنها دلیل مراجعه افراد برای انجام این عمل نیست. مشکلات آناتومی نیز می تواند عاملی برای انتخاب این عمل جراحی برای افراد باشد.

 

چه کسانی اولویت مناسب جراحی افزایش قد هستند؟

همانطور که گفتیم، جراحی افزایش قد در پی مشکلات آناتومی نیز می تواند انتخاب شود. این یعنی جراحی قد صرفا یک جراحی زیبایی نیست. برخی از افراد در اندام های طولی شان تناسب وجود ندارد. این دسته از افراد اولویت مناسب برای جراحی افزایش قد می باشند. در این افراد رشد پاهایشان هماهنگ نیست و طول یکی از پاها بیشتر از دیگری است. این موضوع می تواند باعث رنجش این افراد گردد.

البته جراحی گزینه اول برای این افراد نیست. این افراد می توانند در صورتی که کوتاهی حدود یک الی دو سانت باشد، برای پای کوتاه تر کفی کفش استفاده کنند. همچنین در صورتی که این کوتاه سه الی 4 سانت باشد، کفی زیر کفش می تواند مشکل را تا حدی برطرف نماید. به طور کلی اولویت این عمل، برای جنبه درمانی آن می باشد. افرادی که صرفا برای کوتاهی قد این عمل را انتخاب می کنند، سلیقه ای عمل می کنند.

میزان افزایش قد در عمل جراحی ارتوپدی چقدر است؟

یکی از عمل های جراحی ارتوپدی، عمل جراحی افزایش قد است. زمان که صحبت از استفاده از ابزار جراحی می شود، اولویت همواره جنبه درمانی جراحی است. اما اگر افراد صرفا به دلیل عدم رضایت از قد می خواهند این عمل را انجام دهند، با این عمل می توان 5 الی 8 سانت قد را افزایش داد. لازم به ذکر است که 5 الی 8 سانت، مناسب ترین اندازه برای انجام این جراحی است. چرا که اگر متقاضی بیشتر از این میزان بخواهد افزایش قد داشته باشد، احتمال وقوع مشکلات دیگر در او بالا می رود.

جهت خرید ست های جراحی ارتوپدی کلیک کنید.

میزان افزایش قد در عمل جراحی ارتوپدی چقدر است؟
روش انجام عمل جراحی افزایش قد چگونه است؟

به طور کلی تکنیک های متفاوتی برای این عمل جراحی استفاده می شود. در گذشته روش های جراحی افزایش قد موجب بروز مشکلات ثانویه زیادی می شد. ولی در حال حاضر، میزان آسیب های این جراحی و عارضه های آن به حداقل رسیده است. یکی از روش های کم عارضه و ایمن برای جراحی افزایش قد، تکنیک ترکیبی فیکس کردن داخلی استخوان و فیکس کردن خارجی استخوان می باشد. به کمک این تکنیک ترکیبی، افزایش قد به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد.

برای اکسترنال فیکسیشن یا همان فیکس کردن خارجی استخوان، دستگاه هایی به نام فیکساتور مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این دستگاه ها می توان به ونر و الیزاروف اشاره کرد. با کارگذاری این دستگاه ها، کورتیکوتومی در استخوان رخ داده و بعد از گذشت چند روز، پیچ متصل روی این دستگاه ها پیچانده شده و موجب افزایش قد می شود.
در این روش جراحی، روزانه یک میلی متر به قد فرد افزوده می شود. در نتیجه این جراحی، میزان قد فرد با افزایش 5 سانتی طول استخوان ساق، افزایش می یابد.

فروشگاه دیجی جراح انواع ست های جراحی و ابزار حراحی با کیفیت را به فروش می رساند.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×