معرفی بهترین نوع فشار سنج و کاربرد آن

معرفی بهترین نوع فشار سنج

به دلیل سبک زندگی امروزه  بیماری های زیادی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلب و عروق در میان مردم جهان افزایش پیدا کرده است. پس معرفی بهترین نوع فشار سنج از الزامات است.به همین منظور داشتن فشار سنج برای کنترل فشار خون در خانه ها لازم است. فشار سنج وسیله پزشکی است که از آن برای کنترل فشار خون استفاده می کنند. توصیه می کنیم برای کنترل فشار خون  خود بهترین فشار سنج را انتخاب کنید. زیرا احتمال وقوع اشتباه در فشار سنج های بی کیفیت زیاد بوده و این امر سلامتی شما را تحدید می کند.

معرفی بهترین نوع فشار سنج و انواع فشارسنج

دستگاه های پزشکی امروزه پیشرفت زیادی کرده اند. دستگاه فشارسنج که یکی از دستگاه های کاربردی در حوزه پزشکی است و در حال حاضر در انواع مختلف وارد بازار شده است. انواع و اقسام دستگاه های فشار سنج شامل موارد زیر هستند.

فشارسنج جیوه ای

کاربردی ترین نوع فشار سنج دستگاه های جیوه ای است. این نوع دستگاه ها در صنعت سلامت تغییر بزرگی ایجاد کردند. مهم ترین اجزای این فشارسنج محفظه فلزی، لوله شیشه ای و صفحه مدرج عمودی است. فشار سنج  جیوه ای یک کاف بادی دستی دارد که از طریق لوله جیوه ای به واحدهای اندازه گیری وصل است. هر وقت که می خواهید از این نوع فشارسنج استفاده کنید باید به طور عمودی و کاملا صاف قرار بگیرد. زیرا در این شرایط اعداد کاملا دقیق هستند.

باید مراقب این نوع دستگاه ها باشید چون بسیار حساس هستند. این دستگاه نباید به هیچ عنوان ضربه بخورد. چون مخزن جیوه پاره می شود و دستگاه از بین می رود.

برتری این نوع فشارسنج نسبت به موارد دیگر استفاده آسان از آن است. اگر در نگهداری از این دستگاه دقت کنید تا مادامالعمر می توانید از آن استفاده کنید.

دستگاه فشار سنج عقربه ای

بهترین فشارسنج ای که می توانید جایگزین فشارسنج جیوه ای کنید فشارسنج عقربه ای است. طرز استفاده از این دستگاه همانند دستگاه جیوه ای است.در این فشارسنج گوشی پزشکی باید به کاف وصل شود. کافی نیز به یک عدد سنج  وصل است تا فشار خون مشخص شود.

از این نوع دستگاه بیشتر در مراکز بهداشتی استفاده می شود. در بعضی جاها این نوع دستگاه را به عنوان فشارسنج ساعتی می شناسند. زیرا مانومتر آن ها از نوع عقربه های ساعت است. این نوع فشارسنج مدل های مختلفی دارند که طرز استفاده از آنها کمی فرق می کنند. این فشار سنج ها عبارتند از:

  • فشارسنج جیبی
  • فشارسنج عقربه ای
  • فشارسنج کف دستی
  • فشارسنج عقربه ای

این نوع دستگاه ها مکانیزم دقیق و وظایف مشخصی دارند و باید برای نگهداری از آنها دقت لازم را داشته باشید. برای ‌کار با فشارسنج عقربه ای باید مهارت لازم را داشته باشید.

فشارسنج دیجیتالی

در معرفی بهترین نوع فشار سنج دستگاه فشارسنج دیجیتالی پیشرفته ترین تکنولوژی است‌.‌ این نوع فشارسنج ها سنسور فشار الکترونیکی دارند و اندازه فشار خون را به راحتی میتوان  روی صفحه نمایش آن ها مشاهده کرد. مانند دستگاه های عقربه ای و جیوه ای این مدل فشارسنج هم یک کاف بادی دارد. برای اندازه گیری فشار خون در خانه فشارسنج دیجیتالی خیلی راحت است. فشار سنج دیجیتالی دو نوع است که شامل موارد زیر است

  • فشار سنج منی
  • فشار سنج بازویی

فشارسنج های مچی نسبت به موقعیت بدنی حساس هستند. برای اندازه گیری فشار خون با این قبیل فشار سنج ها باید مچ دست در سطح قلب باشد. اما نسبت به فشارسنج بازوی راحت تر است. فشارسنج مچی را روی مچ دست می بندید و دیگر احتیاج نیست آستین لباستان را بالا بزنید.

اما فشارسنج های بازوی دقیق تر فشار خون را نشان می دهند. فشارسنج را باید بالاتر از آرنج تان  قرار دهید و مچ دست بسته نباشد. همچنین باید دست تان را صاف بگیرید. برای بستن کاف فشارسنج یکم دقت لازم است تا کاف سفت یا شل نباشد. به عبارت دیگر کاف باید صحیح روی بازو قرار بگیرد.

اگر استفاده صحیح از فشار سنج دیجیتالی را یاد گرفته باشد فرق زیادی بین آنها را احساس نمی کنید.

 

تفاوت بین فشار سنج های جیوه ای، عقربه ای، دیجیتالی

این دو نوع دستگاه بیشتر در مراکز درمانی وپزشکی استفاده می شوند. فشارسنج های جیوه ای و عقربه ای دقت زیادی را دارند ولی به دلیل استفاده از گوشی پزشکی برای استفاده از این دستگاه ها باید حتما آموزش دیده باشید. به همین دلیل این دو فشارسنج کمتر برای مصرف خانگی پیشنهاد داده می شود. بهترین برند های فشارسنج جیوه ای و عقربه ای شامل موارد زیر است.

  • فشار سنج حرفه ای عقربه ای PARAMED
  • فشارسنج عقربه ای SANTAMEDICAL
  • فشارسنج دستی GREATERGOODS

مناسب ترین فشارسنج برای کاربرد خانگی

اگر میخواهید به راحتی فشار خود را در خانه بگیرید پیشنهاد ما به شما  فشار سنج دیجیتالی است. این نوع فشار سنج  بهترین دستگاه است که احتیاج به گوشی پزشکی ندارد‌‌.به صورت خودکار صدا را ثبت می کند. بهترین برند های دیجیتالی در ایران عبارتند از:

  • فشارسنج دیجیتالی OMRON
  • فشارسنج دیجیتالیBEURER
  • فشار سنج دیجیتالی GLAMOR

 

حرف آخر

فشار خون یکی از مشکلات امروزه است که می تواند زمینه ساز بیماری های مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی و قلبی باشد. اگر مشکل فشار خون دارید و دچار بیماری زمینه ای هستید به احتمال ابتلا به فشار خون باشید.  برای کنترل و پیشگیری عوارض فشار خون بالا، باید دستگاه فشار خون در منزل داشته باشید.

افراد اطلاعات کافی در رابطه دستگاه فشار سنج ندارند و انتخاب بهترین فشارسنج در میان این همه دستگاه ها رنگا رنگ می تواند کمی مشکل باشد. ما در این مقاله انواع دستگاه فشارسنج را به شما معرفی کردیم و امیدوار هستیم که مطالب ارایه شده برای شما مفید باشد.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×