چند نکته راجع به جا ماندن پنس جراحی در شکم بیمار

جا ماندن پنس جراحی در شکم بیمار

آیا علت جا ماندن پنس جراحی در شکم بیمار را میدانید؟ اکثر افراد که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، پس از عمل جراحی زمانی که بیمارستان را ترک کرده وسیله ای در بدن آن ها باقی خواهد ماند، که آن ها از این قضیه بی خبرند. پنس جراحی یکی از ابزارآلات جراحی است که پس از عمل جراحی در بدن بیمار جا می ماند. و بیمار پس از ترخیص از بیمارستان با احساس درد در شکم خود مواجه خواهد شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

چرا  قیچی و پنس جراحی در شکم بیمار جا می ماند؟

به طور معمول پنس جراحی به دلایل گوناگونی در بدن بیمار جا خواهد ماند. همان طور که مستحضر هستید، در بیمارستان ها و اتاق عمل، وظیفه شمارش ابزار جراحی که مورد استفاده جراح قرار می ‌گیرد. بر عهده پرستاران و تکنیسین ها می باشد. به طور معمول این خطای انسانی به علت شلوغی، تعداد بیماران و خستگی رخ خواهد داد. همچنین عوامل زیادی باعث این اتفاق می باشد، مانند تغییرات ناگهانی که در زمان جراحی اتفاق می‌افتد، یا شاخص توده بدنی بیمار بالا می باشد.

 

 

روش های گوناگونی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد.یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از این اتفاق شمردن تک تک لوازم جراحی می باشد. که این کار بر عهده پرستار یا دستیار جراح و پرسنل اتاق عمل می باشد. پنس جراحی یکی از ابزار آلاتی است که در شکم بیمار جا می‌ماند. بنابراین باید قبل از شروع عمل تعداد ابزارآلات مورد استفاده شمارده شوند، تا از جا ماندن آن در بدن بیمار جلوگیری شود. در برخی از بیمارستان ‌ها با استفاده از تکنولوژی ردیابی که با فرکانس رادیو انجام می ‌شود.

زمانی که بیمار هنوز در اتاق عمل قرار گرفته با اشعه ایکس اشیای جا مانده در شکم بیمار را شناسایی می‌کنند.که موجب به حداقل رسیدن جا ماندن ابزار و وسایل در بدن بیمار خواهد شد. همچنین این روش نسبت به جراحی دوباره برای برداشتن پنس جراحی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عواقب به جا ماندن پنس جراحی در شکم بیمار

عواقب به جا ماندن پنس جراحی در شکم بیمار به طور معمول خطرناک و کشنده می باشد. بیمار امکان دارد روزها یا حتی در برخی مواقع تا سال‌ها متوجه پنس جراحی موجود در بدنش نباشد. پنس جراحی باقی مانده در شکم بیمار منجر به مشکلات دستگاه گوارش، عفونت، بدن درد شدید، انسداد و گرفتگی، تورم، آسیب به اندامهای داخلی بدن، خونریزی داخلی، از دست دادن بخشی از عضو داخلی بدن و در نتیجه طولانی شدن مدت زمان بستری در بیمارستان و انجام جراحی دوباره برای برداشتن پنس جراحی شود.

بنابراین تکنسین و پرسنل اتاق عمل باید به دقت کار خود را انجام دهند.و تمام وسایل مورد استفاده در اتاق عمل را قبل و بعد از عمل مورد شمارش قرار دهند. تا هیچ گونه وسیله ای در شکم بیمار جا نمانند.

علائم جا ماندن  قیچی و پنس جراحی در شکم بیماران

به طور معمول زمانی که پنس جراحی و یا ابراز دیگری مانند قیچی جراحی در شکم بیمار جا می ماند. بیمار با علائمی مانند درد در شکم مواجه می شود.که اگر به موقع موقع به بیمارستان مراجعه نکند.و عکس برداری و سونوگرافی انجام دهد امکان دارد.این درد تا سال ها همراه او باشد و عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

جا ماندن قیچی و پنس جراحی در شکم بیمار

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید به دلیل برخی از عوامل امکان جا ماندن پنس جراحی در شکم بیمار وجود دارد. که این امر موجب ایجاد درد در شکم فرد بیمار خواهد شد.  باید بیمار برای خارج کردن پنس جراحی مجدد به بیمارستان مراجعه کرده و یک بار دیگر عمل جراحی را انجام دهد، که هزینه زیادی در بر خواهد گرفت. بنابراین تکنسین های اتاق عمل باید توجه داشته باشند. که ابزار آلات مورد استفاده را قبل و بعد از جراحی مورد شمارش قرار دهند، تا چنین اتفاقی رخ ندهد.جدیدترین اخبار را بخوانید.

 

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×