کاربرد کانولا ساکشن در جراحی

کاربرد کانولا ساکشن در جراحی

کاربرد کانولا ساکشن در جراحی چیست؟ جراحی یکی از روش های درمان در علم پزشکی است. به کمک جراحی می توان تغییرات چشمگیری در بدن ایجاد کرد و بیماری های زیادی را بهبود بخشید و درمان کرد. اما یکی دیگر از انواع عمل های جراحی که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد، عمل های جراحی زیبایی است.

عمل های جراحی زیبایی، انواع مختلفی دارند. یکی از عمل های جراحی پر‌ طرفدار امروزه، عمل جراحی لیپوساکشن است. این عمل جراحی هم جنبه زیبایی دارد و هم با کاهش چربی های بدن، در حفظ سلامت و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی عروقی و … کمک می کند.

کم کردن  وزن یکی از دغدغه های فکری خیلی از انسان ها است. برخی از افراد به موجب کمبود وقت، نمی توانند به دنبال ورزش های مناسب کاهش وزن باشند. از طرفی اضافه وزن می تواند اثرات مخربی در پی داشته باشد و در برخی مواقع به موجب حملات قلبی و …، حیات فرد را نیز تحت شعاع قرار دهند.

عمل لیپوساکشن برای کشیدن چربی از بافت های بدن استفاده می شود. در عمل لیپوساکشن، چربی ها نقاط مختلف بدن می تواند برداشته شود. از این عمل برای برداشتن چربی های شکم، ران، باسن، بازو و گردن استفاده می شود.

عمل لیپوساکشن به جهت فرم دهی اندام ها نیز انجام می شود.

 

کاربرد کانولا ساکشن چیست؟

عمل لیپوساکشن، توسط میله ای به نام کانولا ساکشن انجام می شود. در این میله ها سوراخ هایی تعبیه شده است که از طریق این سوراخ ها چربی های بدن مکیده می شوند. از این ابزار، تحت عنوان های دیگری نیز یاد می شود. سرساکشن، کانولای هاروست و کانولای کشش چربی عناوین دیگر این ابزار می باشند. کانولا ساکشن انواع مختلف دارد. برای تکمیل ابزار جراحی برای عمل لیپوساکشن، استفاده از انواع کانولا ساکشن نیاز است.

در واقع کانولا یکی از ابزار های جراحی پر کاربرد است و در عمل های جراحی مختلفی کاربرد دارد. اما کاربرد کانولا ساکشن، همانطور که از نام آن می توان حدس زد، ساکشن چربی است. این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است. بخش های کانولا ساکشن شامل دسته و لوله است. در دسته کانولا ساکشن، رابطی قرار دارد که این رابط اتصال میله به شلنگ دستگاه ساکشن را ممکن می کند.

لوله کانولا ساکشن اندازه های مختلفی دارد. عموما قطر لوله های کانولا ساکشن، 3، 4، 5، 6 و 7 میل می باشد. علاوه بر اندازه های مختلف قطر ابزار کانولا ساکشن، طول میله های آن نیز در مدل های مختلف متفاوت است. طول میله های این ابزار، 20، 25، 30 و 35 سانتی متر می باشد. بیشتری کاربرد کانولا ساکشن در طول 30 سانتی متری می باشد.

 

کاربرد کانولا ساکشن چیست؟

مدل های مختلف کانولا ساکشن

به طور کلی، دو مدل کانولا ساکشن تولید و عرضه می شود. هر کدام از این مدل ها ویژگی های خاصی دارد که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

مدل یک کانولا ساکشن

مدل اول این ابزار جراحی، امکان جداسازی دسته به طور پیچ را داشته و مزیت آن در مقایسه با مدل دوم، قیمت مناسب آن است. چرا که در این نوع کانولا، امکان خرید یک دسته با چند کانولای مختلف وجود دارد. به همین جهت قیمت مناسبی در خرید ابزار جراحی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در برخی از عمل های لیپوساکشن، زمان اهمیت زیادی دارد. به همین جهت این مدل برای این نوع عمل ها خیلی مناسب نیست. چرا که نیاز به باز و بسته کردن پیچ را خواهند داشت و این موجب صرف زمان بیشتری می شود. ولی چندان هم این زمان اضافه، موجب ضیق وقت نمی شود. چرا که باز و بسته کردن این پیچ ها در مدل اول کانولا ساکشن، در مدت زمان کمی و در زیر 30 ثانیه قابل انجام است.

مدل دوم کانولای کشش چربی

علیرغم قیمت مناسب مدل اول، جراحان اغلب مدل دوم این نوع کانولا ها را ترجیح می دهند. مدل دوم کانولای کشش چربی، دسته ثابتی دارد. این کانولا یک تکه است. لازم به ذکر است که برای داشتن یک ست جراحی کامل از این مدل کانولا، نیاز به خرید چندین نوع مختلف است.

حفره های کانولا

همانطور که گفتیم، کشش چربی از طریق این دستگاه، به واسطه سوراخ های درج شده روی آن صورت می گیرد. کانولای هاروست سه سوراخه عموما کاربرد بیشتری دارد. این کانولا 3 سوراخ گردشی دارد. برخی از متخصصین نیز کانولا های 4 سوراخ و یا مرسده را به کار می برند.

 

جمع بندی

عمل جراحی لیپوساکشن یکی از عمل های جراحی پر کاربرد برای کاهش وزن و همچنین تناسب اندام است. این عمل جراحی با دستگاه ساکشن و ابزار کانولا ساکشن صورت می گیرد. این دستگاه میله ای است که روی آن حفره هایی قرار داشته و از طریق این حفره ها چربی کشیده می شود.

این ابزار در اندازه مختلف موجود است  دو نوع کلی دارد. نوع اول دسته آن جدا شده و می توان کانولا های مختلفی روی آن قرار داد. نوع دوم نیز دسته ثابتی دارد و امکان تغییر کانولا وجود ندارد.

فروشگاه دیجی جراح انواع  ابزار جراحی زنان و زایمان و ست های جراحی ارتوپدی را عرضه می کند.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×