عوارض سزارین به چگونه است؟

عوارض سزارین به چگونه است؟

بارداری برای یک خانم دوران حساسی است که تمام این ۹ ماه را با هزاران فکر و استرس و نگرانی سر می کند. بیشتر مادران در زمان بارداری به خاطر ترس از زایمان طبیعی و درد زمان زایمان لذت بارداری را هرگز تجربه نمی کنند و فکر می کنند که انجام عمل سزارین بهترین راه زایمان است اما این انتخاب یعنی بی خبر بودن از عوارض سزارین. با ما همراه باشید تا عوارض سزارین را بهتر بشناسید.

 

زایمان سزارین

یکی از مشکلات زنان باردار انتخاب نوع زایمان است که بیشتر زنان به خاطر درد زایمان طبیعی تن به عمل سزارین می دهند تا در زمان بی هوشی یا بی حسی بدن هیچ درد را احساس نکنند، اما بی خبر از دشواری های بعد از عمل سزارین هستند. خوشبختانه در بیمارستان های دولتی زمان زایمان انتخاب نوع زایمان در اختیار مادر نیست باید پزشک انتخاب کند که زن باردار به چه نوع زایمان کند. البته در بعضی مواقع برای نجات جان مادر و کودک عمل سزارین به پیشنهاد پزشک بهترین پیشنهاد است.

 

زایمان سزارین

 

عوارض زایمان سزارین

با اینکه سزارین درد زایمان طبیعی را ندارد و زمان زایمان کمتر از زمان زایمان طبیعی است یا اختلالات بی اختیارها و کف لگن در مادران کمتر اتفاق می افتاد اما باید گفت که زایمان سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی عوارض خطرناکتری دارد مانند:

 

عوارض بی هوشی

آمپول بی هوشی بر روی بیشتر افراد تاثیر زیادی می گذارد مانند: گیجی بعد از به هوش آمدن‌، سردرد شدید، درد ماهیچه ها و درد شدید جای بخیه ها، استفراغ و تهوع، گیجی، گلو درد و لرز شدید.

 

عفونت جای بخیه ها

متاسفانه یکی از شایع ترین دلیل مرگ‌ و میر مادران بعد از زایمان عفونت شدید جای بخیه هاست. بعضی از زنان با رعایت تمام دستورات متخصص خود امکان دارد دچار عفونت جای بخیه ها بشوند که این عفونت منجر به باز شدن بخیه ها و خون ریزی در محل زخم می شود که اگر بیمار دیر به بیمارستان برود باعث مرگ او می شود در این مواقع بیمار باید حتما در بیمارستان بستری شود.

 

عفونت رحم

شاید شما هم متوجه این شده باشید که زنانی که زایمان سزارین انجام می دهند بیشتر با عفونت رحم دست و پنجه نرم می کنند. یکی از علت های آن می تواند خارج کردن جفت با دست باشد. و دلیل دیگر نداشتن خون ریزی یا خون ریزی خیلی کم بعد از عمل است.

 

لخته شدن خون یکی از عوارض سزارین

یکی دیگر از عوارض زایمان سزارین بعد از عمل سزارین، لخته شدن خون است. این مشکل در بین زنانی که عمل سزارین انجام می دهند. بیشتر اتفاق می افتاد. لخته شدن خون در دوران بارداری و بعد از زایمان یکی از عوارض های خطرناک برای زنان باردار است که در مواقع خیلی کم باعث لخته شدن خون در ریه ها می شود. این عارضه بعد از زایمان اتفاق می افتاد که این اتفاق در زنانی که عمل جراحی سزارین انجام داده اند دو برابر از زنانی که زایمان طبیعی کرده اند بیشتر است. برای پیش گیری از لخته شدن خون بعد از زایمان بهتر است اگر توانایی راه رفتن داشتید حتما شروع به راه رفتن کنید چون راه رفتن از لخته شدن خون جلو گیری می کند.

 

چسبندگی رحم یکی از عوارض سزارین

زنانی که عمل سزارین را انجام داده اند همیشه توصیه می شود بیشتر از سه بار بارداری و زایمان نداشته باشند چون با افزایش نوبت سزارین خطر چسبندگی رحم و چسبندگی جفت به رحم و مثانه افزایش پیدا می کند که خطر بسیاری زیادی برای نوزاد و زنان باردار دارد. برای زنانی که عمل سزارین انجام داده اند همیشه در بارداری بعدی سونو گرافی چسبندگی رحم انجام می شود که این سونو گرافی هزینه بالایی دارد.

خطر TTN

خطر TTN یک نوع مشکل تنفس است که در زایمان های سزارین بیشتر اتفاق می افتاد چون در زایمان های طبیعی فشار عبور از مسیر تولد باعث می شود که مایع اضافی از شش های کودک خارج شود و هورمون اپی رها شود که این ها باعث خارج شدن مایعات از ریه ها می شود. اما در زایمان سزارین چون کودک این مسیر را طی نمی کند دچار این مشکل می شود که خطر زیادی ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست بعد از چند روز بستری شدن کودک و زیر نظر متخصص کودک این مشکل رفع خواهد شد.

زایمان سزارین 2

 

حرف آخر

حتما  خوب می دانید یکی از مهمترین بخش عمل جراحی داشتن ابزار های جراحی است و خوب می دانید که عمل سزارین هم به ابزار جراحی زنان و زایمان نیز احتیاج دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید بهترین نوع ست های جراحی زنان و زایمان از فروشگاه دیجی جراح خرید کنید. فروشگاه دیجی جراح با داشتن بهترین مشاوران در هفت روز هفته ۲۴ ساعت در خدمت مشتریان است. خرید آسان و سریع را با فروشگاه دیجی جراح تجربه کنید.

مطالب مرتبط: سزارین

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×