پانچ پوستی یکبار مصرف چه کاربردی دارد؟

پانچ پوستی یکبار مصرف چه کاربردی دارد؟

آیا می دانید پانچ پوستی یکبار مصرف چه کاربردهایی دارد؟ ابزار ها و تجهیزات پزشکی یکبار مصرف، یکی از انواع پر کاربرد این ابزار ها می باشد. چرا که برای به کارگیری ابزار های مختلف، باید حتما پیش از مصرف آن ها را استریل نمود تا موجب عفونت و آسیب در حین درمان و اقدامات پزشکی نشود. در ابزار های یکبار مصرف، آن ها را در درون بسته ای مستحکم بدون راه نفوذ قرار می دهند و زمانی که پزشک قصد استفاده از آن ها را داشته باشد، از بسته بندی خارج می شوند.

یکی از ابزار های کاربردی، پانچ پوستی است که هم به منظور نمونه برداری و هم به منظور اقدامات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه، یکی از ابزار جراحی مورد استفاده در عمل بیوپسی پوست است. البته این ابزار همانطور که گفته شد کاربرد زیبایی نیز دارد.

کاربرد پانچ پوستی یکبار مصرف برای نمونه برداری، زمانی است که بیمار علائم سرطان داشته باشد و پزشک برای بررسی این موضوع از پانچ پوستی یکبار مصرف استفاده خواهد کرد. بیوپسی در این مواقع به تجویز پزشک انجام می شود. بیوپستی را می توان تنها روش مطمئن برای شناسایی بسیاری از سرطان ها عنوان کرد.

 

عمل بیوپسی چگونه انجام می شود؟

 

بیوپسی روشی جهت بررسی و شناسایی بسیاری از مشکلات پوستی می باشد. از بیوپسی در جهت شناسایی سرطان ها نیز استفاده می شود. در روش بیوپسی، با استفاده از پانچ پوستی یکبار مصرف، سوراخی کوچک روی پوست ایجاد خواهد شد. در این روش با برداشته شدن این بخش کوچک، پزشک آزمایش را روی آن بخش پوست انجام داده و می تواند بسیاری از مشکلات پوستی و همچنین سرطان های زیادی را در فرد تشخیص دهد.

از آن جایی که حفظ سلامت بیمار در استفاده از ابزار های پزشکی اهمیت زیادی دارد، پانچ پوستی یکبار مصرف از جمله ابزار هایی است که به طور کاملا استریل عرضه و به کار گرفته می شود. تیغه پانچ پوستی یکبار مصرف تیزی زیادی دارد. تیغه این ابزار همچنین از جنس ضد زنگ ساخته می شود و استریل آن با اشعه گاما صورت گرفته است. لازم به ذکر است که طراحی پانچ پوستی یکبار مصرف کاربرد مهمی دارد و به همین جهت در ساخت آن از تیغه یکپارچه و تیزی استفاده می شود که به کمک آن نمونه برداری پوست به خوبی انجام می گیرد.

 

درمان جای جوش با پانچ پوستی یکبار مصرف

همانطور که گفته شد، این پانچ هم کاربرد تشخیصی برای مشکلات پوستی و سرطان ها دارد و هم به جهت درمان های زیبایی استفاده می شود. از جمله کاربرد های پانچ پوستی، درمان جای جوش می باشد. زمانی که جوش های عمیقی روی پوست ایجاد می شوند، زمان رفع آن ها ممکن است یک فرو رفتگی روی پوست به وجود آید. این جای پوست و اسکار ایجاد شده در زیبایی پوست نقش دارد و به همین جهت درمان های زیبایی مختلفی برای رفع آن معرفی شده اند. از جمله روش های درمان جای جوش، استفاده از پانچ پوستی یکبار مصرف است.

در روش درمان جای پوست با استفاده از پانچ پوستی، بعد از مشاوره با پزشک مربوطه، به کمک پانچ پوستی جای جوش به شکل دایره ای بریده خواهد شد. با برش جای پوست، نیاز به پر کردن جای آن با دیگر نواحی پوست است. به همین منظور پوستی با همان اندازه را از دیگر نواحی بر می دارند. بدین منظور عموما از پوست بخش پشتی گوش استفاده می شود. در این روش زیبایی، پوست پشت گوش (یا هر ناحیه دیگر) در بخش بریده شده اصلی قرار می گیرد. بعد از قرارگیری پوست در آن بخش، آن را با نخ بخیه، نوار بخیه و یا چسب جراحی در آن بخش ثابت نگه می دارند.

لازم به ذکر است که در همه انواع بیوپسی برای جای جوش، نیازی به پیوند نیست. در مواردی که نیاز به پیوند نباشد، منفذ باقی مانده را با بخیه می بندند.

 

بی حسی در درمان جای جوش با پانچ پوستی یکبار مصرف

به منظور به کارگیری این دستگاه در درمان جای پوست، تمامی آن ناحیه با بی حسی های موضعی بی حس شده و بدین جهت دردی را هنگام پانچ احساس نخواهد کرد.

 

دیجی جراح

به منظور خرید انواع ابزار جراحی و تجهیزات پزشکی، نظیر رانژور جراحی، گوشی پزشکی، پنست ها و … می توانید از دیجی جراح اقدام به ثبت سفارش و خرید نمایید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×