رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی چیست؟

امروزه تقریبا همه ما با عمل زیبایی بینی آشنا هستیم. رینوپلاستی در واقع از جمله جدید ترین متد های جراحی بینی می باشد. از رینوپلاستی می توان در جهت رفع مشکلات و با هدف درمانی نیز استفاده کرد.

رینوپلاستی ترکیب دو کلمه یونانی می باشد. کلمه رینو و کلمه پلاستی، کلمات این ترکیب می باشند. واژه رینو در این ترکیب به معنای بینی بوده و پلاستی نیز به معنای تغییر ساختار می باشد.

معرفی عمل رینوپلاستی

عمل رینوپلاستی از جمله عمل های پر طرفدار زیبایی است. در عمل رینوپلاستی، با استفاده از ابزار جراحی، شکل بینی فرد به شکل و ساختار مورد نظر تغییر می یابد. در این نوع جراحی، عموما بینی فرد متقاضی را از بخش پایین آن می شکافند و بعد از آن تغییرات در نظر گرفته شده را روی بینی انجام می دهند. در این عمل، پره های بینی، غضروف آن، شکل و فرم استخوان امکان تغییر دارند.

علاوه بر کاربرد زیبایی عمل رینوپلاستی، از آن در جهت بر طرف کردن انواع مشکلات تنفسی و پولیپ نیز استفاده می شود. به همین جهت می توان گفت که این عمل را می توان با هدف درمانی نیز به کار برد. برای رفع مشکلات تنفسی و پولیپ در عمل رینوپلاستی، استخوان تقسیم کننده درونی بینی و غضروف آن را صاف می کنند و به این شکل گرفتگی بینی مرتفع می شود.

در عمل رینوپلاستی می توان هم جهت درمانی و هم زیبایی بینی بر طرف شود. بدین منظور، پزشک جراح بینی، دیواره های بینی را صاف می کند و به این شکل هم زیبایی مورد نظر اعمل می شود و هم اختلالات تنفسی مرتفع می گردد. عمل رینوپلاستی از جمله عمل های جراحی است که می توان آن را با بیهوشی کامل و یا بی حسی موضع به سر انجام رساند. نوع بی حسی بر اساس شرایط بیمار تعیین می گردد.

 

انواع عمل جراحی رینوپلاستی کدام اند؟

از جمله مزایای این عمل جراحی برای جراحی بینی، انواع مختلف آن است که به موجب آن پزشک می تواند با توجه به نوع مشکل بیمار، یک نوع را انتخاب نماید. سه روش کلی برای انجام عمل جراحی رینوپلاستی وجود دارد. جراحی بینی باز، جراحی بینی بسته و آلار پلاستی از انواع عمل جراحی رینوپلاستی می باشند.

 

انواع عمل جراحی رینوپلاستی کدام اند؟

 

عمل جراحی بینی باز چگونه انجام می شود؟

یکی از انواع عمل های جراحی رینوپلاستی، عمل جراحی بینی باز است. در این روش، پزشک جراح قسمت های مختلف بینی را در دسترس دارد و به موجب آن، آزادی عمل مناسبی برای اعمال تغییرات در نظر گرفته شده خواهد داشت. عمل جراحی بینی باز، از جمله شایع ترین انواع مورد استفاده این عمل می باشد.

از عمل جراحی بینی باز می توان در جهت بر طرف کردن مشکلات مختلفی اقدام نمود. از جمله این مشکلات می توان به بر طرف کردن بزرگی بینی گوشتی، بینی های قوز دار و با انحراف اشاره کرد. این روش، بهترین نوع عمل رینوپلاستی برای بیرون آمدن و یا تو دادن بینی است. در عمل جراحی بینی باز، زمان بیشتری در مقایسه با سایر انواع رینوپلاستی لازم است. همچنین با عمل جراحی بینی باز، مراقبت های پس از عمل نیز بیشتر می باشد.

عمل جراحی بینی بسته چیست؟

نوع دیگر انواع عمل جراحی رینوپلاستی، عمل جراحی بینی بسته است. این روش، برای اعمال تغییرات جزئی مورد استفاده قرار می گیرد. در عمل جراحی بینی بسته، احتمالا فقط برشی کوچک در بخش پایین بینی اعمال می شود و سپس انجام عمل از حفره های بینی صورت می گیرد. در این نوع عمل رینوپلاستی، بیمار درد کم تری را داشته و همچنین میزان تورم و مراقبت های مورد نیاز پس از عمل نیز کمتر می شود.

افراد زیادی این نوع عمل جراحی را ترجیح می دهند. چرا که در عمل جای بخیه های زیاد حتی برای مدت زمان کم نخواهد ماند.

معرفی آلار پلاستی از انواع رینوپلاستی

جدید ترین متد انجام عمل رینوپلاستی، آلار پلاستی می باشد. در این روش، بینی فرد ظریف و باریک تر خواهد شد. از آلار پلاستی در جهت اعمال تغییر در سوراخ های بینی نیز استفاده می شود. به کمک آلار پلاستی، جراح می تواند غضروف های نوک بینی فرد را کوتاه تر کند.

 

معرفی آلار پلاستی از انواع رینوپلاستی

 

انواع وسایل جراحی

پزشکان محترم می توانند انواع وسایل جراحی را از دیجی جراح خریداری نمایند. پنست ها، رانژور جراحی، کانولا ساکشن و … از جمله ابزار های قابل خریداری از دیجی جراح می باشد.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×