لامینکتومی کمری برای دیسککتومی

پوزیشن: پرون جهت لامینکتومی دوطرفه

بیهوشی: عمومی

درپ: برای موضع مهره های کمری ۴ و ۵ از خط تحتانی اسکیولا تا خط تحتانی باسن به صورت دو طرفه است.

هنگام پوزیشن دهی روی فریم ویلسون، مطمئن شوید که برآمدگی های استخوانی بخوبی پد گذاری شده اند و سینه ها و پنیس و بيضه ها تحت فشار نیستند.

بازوها باید بالای سر روی زیردستی باشند. پا را با استفاده از بالش ها کمی بالاتر از تخت قرار دهید و مطمئن شوید که برآمدگی های استخوانی پا بخوبی پدگذاری شده اند.

ملاحظات فنی:

CT اسکن، MRI و تصاویر رادیوگرافی دریل ها و ارم ها، سرجی سل و ژل فوم را هم اندازه با پینات ها ببرید. ژل فوم معمولا به ترومبین آغشته میشود. باید یک سرنگ واسی سی پر شده با سالین در دسترس باشد تا در صورت گرفتگی سرساکشن فرایزر با ذرات بافتی، آن را تمیز کرد.

مراحل جراحی لامینکتومی:

1.فضای وسط سطوح درگیر ستون مهره ها به صورت خلفی با برش میدلاین یا پارامدین بوسیله تیغ شماره ۱۰ و دسته بیستوری شماره ۳ در دسترس قرار میگیرد.

2. عضلات پاراسپاینوس محل عمل توسط جداکننده پریوست یا استوتوم، از زوائد مهرای و لامینا جدا می شوند. همچنان که عضلات جدا میشوند، اسپائجها (گازهای خط دار باز شده و تا شده بصورت طولی) در اطراف لبه های برش برای کمک به هموستاز و کمک به دایسکشن بلانت، قرار داده می شوند.

3. پس از اینکه عضلات برگردانده شدند، یک رترکتور برای تأمین اکسپوژر قرار داده میشود. (مثل تيلور، بکمن گلپی زاویه دار و…)

4. زائده مهره ای برداشته شده و از رانژور برای برداشتن لبه الامینای بالای فضای میانی، رباط فلا ووم و لبه میانی رویه مفصلی مجاور استفاده می شود. باید مراقب بود تا هنگام برش رباط فلاووم، آسیبی به وریدهای اپیدورال وارد نشود.

5. پس از اینکه مقدار لازم لامینا توسط رانژور کریسون برداشته شد، دورا و ریشه عصب با دقت و توسط رترکتور ریشه عصب از وسط کنار زده می شوند. تکنولوژیست جراحی باید تکه های استخوان را با گاز از روی رانژور بردارد. تکه های استخوان می توانند نگه داشته شوند تا برای تقویت استخوان سازی به کار روند.)

6. سپس از رانژور های هیپوفیز برای خارج کردن تکه های بیرون زده دیسک استفاده میشود. در صورت خارج کردن تومور نخاعی، دایسکشن بلانت و شارپ بوسیله قیچیها و یک جداکننده پریوست انجام خواهد شد. (لازم است که تکنولوژیست جراحی تکه های دیسک را با گاز از روی دیسک برداشته و در ظرف نمونه برداری استریل، قرار دهد و به واحد پاتولوژی ارسال کند.)

7. به محض اینکه دیسک بیرون زده برداشته شده بخش داخلی دیسک ممکن است با استفاده از رانژور خارج شود. برای برداشتن همه تکه های باقی مانده ماده دیسک از فضای بین دیسک بین مهره ای، از کورت استفاده می شود. باید مراقب بود تا به آئورت یا ورید اجوف تحتانی که در قدام ستون مهره ها قرار گرفته اند، آسیبی وارد نشود.

8. اگر ستون مهره ها به دنبال لامینکتومی ناپایدار شده است ممکن است فیوژن مهره ها انجام شود.

9. پیش از بستن زخم، زخم از ذرات باقی مانده شسته می شود. همه پنبه ها و اسپانچها خارج می شوند معمولا قبل از بستن زخم در محل عمل، درنهای هموواک قرار داده میشوند.

10. عضلات پارا اسپاینوس با نخ های پلی گلاکتین ضخیم به هم نزدیک می شوند. زخم لایه به لایه بسته می شود. پوست با نایلون تک رشته ای یا استیل فولادی ضد زنگ بسته می شود.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×