همه چیز درباره انواع کمردرد، دلایل و راه‌های درمان

همه چیز درباره انواع کمردرد

همه چیز درباره انواع کمردرد، دلایل و راه‌های درمان ،در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با انواع کمردرد دلایل و راه های درمان آن صحبت کنیم. کسانی که در صدد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشند می توانند تا انتهای مطالب همراه ما بماند.

انواع کمر درد چیست؟

کمردرد شامل درد هایی است که معمولاً در قسمت پایین کمر به وجود می آید. معمولاً درد هایی که به عنوان کمر درد خوانده می شوند به علت بروز برخی بیماری‌ها در ساختمان کمر شکل می گیرند. معمولاً افرادی که با ناراحتی ها و دردهای کمر دست و پنجه نرم می کند اغلب دچار عارضه در ستون مهره ها و همچنین مفاصلی که ستون مهره ها را به هم متصل کرده است می شوند. کمر درد بسیار شایع است و معمولاً حداقل ۸۰ درصد از مردم در طول زندگی خود این درد را تجربه می کنند.

انواع و اقسام کمر درد

کمردرد در اشکال مختلفی بروز پیدا می‌کند. همچنین از لحاظ مدت زمان شروع در صورت های مختلفی خود را نشان میدهند. به کلی انواع کمر درد شامل موارد زیر است.

  • کمردرد های ساده

این دسته از کمردرد ها معمولاً به دلیل خستگی و برخی فعالیت های روزمره به وجود می آیند. معمولاً کمتر از ۶ هفته نیز بهبود می یابند و ادامه دار نیستند.

  • کمر دردهای مکانیکی

کمردرد های مکانیکی شامل درد هایی هستند که با استراحت بهبود می یابند اما تحرک شدت درد را بیشتر می کند.

  • کمر دردهای التهابی

کمر درد هایی که تحت عنوان کمردرد التهابی از آنها یاد می شود شامل دردهایی است که هنگام برخاستن بیمار از بستر ایجاد می شوند و با حرکت و گرم شدن بدن بیمار بهبود می یابند. درد هایی مانند آرتریت روماتوئید و اسپوندیلیت آنکیلوزان جزو این دسته به شمار می‌روند.

  • کمر دردهای مخروطی

این دسته از کمردرد ها شامل دردهایی هستند که به علت تومور های شکستگی یا پوکی استخوان بر فرد قالب می شوند.

  • کمر دردهای حاد

کمر دردهای حاد شامل آن دسته از دردهای است که در ناحیه کمر بین یک و نیم الی سه ماه مشاهده می‌شوند.

  • کمر دردهای مزمن

کمر دردهای مزمن درهایی هستند که در مدت زمان بیشتری فرد را درگیر می کنند. این نوع از کمردرد ها معمولاً بعد از سه ماه با وجود درمان نیز هنوز ادامه دارند و خوب نمی شوند. بنابراین کمردرد مزمن نشان دهنده یک مشکل جدی در ساختمان کمر است.

دلایل اصلی بروز کمر درد چیست؟

دلایل کمردرد بسیار متنوع هستند. با توجه به معرفی انواع کمر درد نیز می توان به این نکته مهم برد. بنابراین ما نمی توانیم یک عامل یا فاکتور مشخص را برای بروز دردهای کمری عنوان کنیم.

به طور کلی عواملی که زمینه ساز بروز درد در کمر می شوند شامل انجام فعالیت‌های سنگین بدنی و همچنین ورزش های غیر استاندارد در طول زمان هستند. علاوه بر این صدماتی که به علت وقوع برخی از حوادث بر ستون فقرات وارد می شود نیز می تواند زمینه ساز کمردرد باشد. همچنین برخی از مشاغل نیز به نحوی هستند که به کمر فشار وارد می کنند. به عنوان مثال سرپا ایستادن های طولانی، نشستن های غیر استاندارد جزو این موارد به شمار می‌روند.

بهترین راه‌های درمان کمر درد چیست؟

در حال حاضر روش های درمان کمر درد بسیار متعدد هستند. منتهی انتخاب بهترین روش از بین موارد موجود تنها در حیطه تخصص پزشک متخصص در این حوزه است. به عبارت دیگر افرادی که هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند، فاقد صلاحیت لازم برای اظهار نظر جهت درمان دردهای ناشی از کمردرد هستند.

در حال حاضر پزشکان روش های درمانی متعددی نظیر ورزش، جراحی، درمان های دارویی فیزیوتراپی و غیره را برای درمان کمردرد ارائه می دهند.در صورت نیاز به جراحی توسط بهترین ابزار های جراحی و بهترین متخصص ها انجام می شود.

نتیجه گیری همه چیز درباره انواع کمردرد

با دانستن همه چیز درباره انواع کمردرد متوجه شدید که کمردرد یک عارضه شایع است که معمولاً هر فردی ممکن است آن را در طول زندگی خود تجربه کند. دلایل بروز کمردرد عوامل بسیار متعددی می ‌توانند باشند. اما باید بگوییم که انتخاب شیوه درست زندگی و انجام ورزش های ملایم می تواند تا حدود زیادی از چیره گشتن دردهای کمری حاد و مزمن در افراد پیشگیری کند.

در حال حاضر روش های درمانی متعددی برای کمر درد وجود دارد که انتخاب بهترین روش فقط در حیطه تخصص پزشکان متخصصین حوزه است. بنابراین هیچ فردی نمی تواند خودسرانه برای درمان کمردرد های خود به سراغ مصرف داروهای خاصی برود.

فروش انواع ابزار های جراحی  ارتوپدی و سایر تجهیزات پزشکی با کیفیت، ایرانی و خارجی به صورت آنلاین در سایت دیجی جراح  عرضه می گردد.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×