انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

مو ها نقش موثری در زیبایی دارند. داشتن مو های متراکم و یک دست چهره فرد را منظم و زیباتر نمایان می کند. ریزش موی ارثی هم در خانم ها و هم در آقایان وجود دارد. این نوع ریزش مو درمان قطعی جز کاشت مو ندارد. کاشت مو در حدود 70 سال پیش اولین بار به کار گرفته شد. این روش در سال ها به کارگیری، پیشرفت داشته و انواع روش های کاشت مو امروزی، کمترین تهاجم با بیشترین تراکم مو را برای افراد به ارمغان می آورند. البته روش های مختلف کاشت  متناسب با شرایط فرد و دیگر پارامتر ها، تاثیر گذاری متفاوتی می تواند داشته باشد.

آشنایی با روش های کاشت مو، شما را در انتخاب روش مناسب تر برای این عمل یاری می کند. در واقع بهتر است با خصوصیات هر روش به خوبی آشنا باشید تا بتوانید مناسب ترین روش را با شرایط خود انتخاب نمایید.

با انتخاب آگاهانه روش کاشت، می توان انتظار نتیجه مناسب تری داشت.

 

تفاوت پزشکی زیبایی و پزشکی درمانی

امروزه از علم پزشکی، در جهت ارتقا و زیبایی بیشتر افراد استفاده می شود. پیشتر زمانی که از ابزار جراحی استفاده می شد، هدف جراح درمان فرد بود. امروزه جراحی پزشکی زیبایی، بخش عمده ای از انواع عمل های جراحی را شامل می شود.

یکی از تفاوت های مهم پزشکی زیبایی و پزشکی درمانی، حق انتخاب مراجع است. چرا که در پزشکی زیبایی فرد می تواند درباره روش به کارگیری شده و همچنین نوع خدمات انتخاب هایی داشته باشد. ولی در پزشکی درمانی عموما پزشک با انتخاب بهترین روش درمانی، درمان را انجام می شود.

در انواع روش های کاشت، اولویت های فرد متقاضی در نظر گرفته می شود. برخی از افراد تراکم بسیار زیادی را در نتیجه کاشت می خواهند و برخی دیگر کم بودن درد و اذیت برایشان اولویت بالاتری دارد.

 

تفاوت پزشکی زیبایی با درمانی

 

انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت  به روش های قدیمی و روش های امروزی تقسیم بندی می شوند. یکی از روش های قدیمی کاشت، کاشت پلاگ های پوستی است. در این روش کاشت مو، تکه هایی بزرگ از پوست را از پشت سر برداشته و سپس آن را در مناطق طاس پیوند می زدند. این روش حالت طبیعی نداشته و امروزه دیگر از این روش کاشت استفاده نمی شود.

دیگر روش کاشت مو قدیمی، مینی گرافت و میکرو گرافت هستند. این دو روش، روش هایی نوین تر در مقایسه با کاشت پلاگ های پوستی بودند. ولی امروزه از این روش نیز در جهت کاشت مو استفاده نمی شود.

روش های امروزی کاشت، روش FUT، روش FIT، روش SUT، روش Micro FIT و روش های ترکیبی هستند.

 

 جهت مشاهده فروشگاه دیجی جراح کلیک کنید.

 

روش کاشت مو FUT چگونه است؟

در روش های قدیمی کاشت مو، حالت مو ها مصنوعی بود. به همین جهت روش های طبیعی کاشت به وجود آمدند. در این روش ها، طبیعی بودن حالت کاشت در بهترین حالت می باشند.

یکی از روش های کاشت نچرال، روش FUT است. برای روش FUT، در آغاز نواری کوچ از پوست پشت سر بداشته و بعد از آن زخم بخیده می شود. پس از برداشت، واحد های فولیکولی در آن نوار استخراج می گردد. پس از آن به کمک این واحد های فولیکولی و به کمک ابزار جراحی، کاشت  صورت می گیرد.

 

روش کاشت مو FUT چگونه است؟

 

روش کاشت مو به صورت FIT

علیرغم روش FUT که روش تهاجمی می باشد، روش FIT روشی کم تهاجمی می باشد. از روش FIT تحت عنوان روش جراحی کم تهاجم نام برده می شود. روش FIT، روشی بی خونریزی و درد می باشد و به همین جهت از آن به عنوان یک روش محبوب عنوان می شود.

 

کاشت مو به روش SUT

در این روش به کمک دستگاه SAFER، این کار انجام می شود انجام می شود. البته استفاده از دستگاه به منظور کاملا خودکار بودن روش کاشت نیست. دستگاه SAFER را به جهت استخراج فولیکول های مو به کار می برند.

 

روش Micro FIT برای کاشت مو

روش Micro FIT، روشی پیشرفته و با به کارگیری آخرین شیوه های کاشت مو انجام می شود.

دستگاه هایی که در این روش به کار گرفته می شود، کمترین آسیب را فولیکول های مو می زنند و به همین جهت این روش، بسیار پرطرفدار است.

روش های ترکیبی

روش های کاشت مو، شامل روش های ترکیبی نیز می باشد. روش های BHT، U-FIT و HRT از جمله روش های ترکیبی کاشت می باشند.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×