بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان کدام است؟

بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان کدام است؟

بهترین ابزار جراحی زنان کدام است؟ از گذشته دور علم پزشکی یکی از مهم ترین شاخه های علمی در جهان محسوب می شده است. چرا که علم پزشکی اقدام به درمان بیماری ها و رفع ناهنجاری های مختلف می کند و بسیاری از پیشرفت های فعلی بشر را می توان مدیون به این علم دانست.

پزشکی به چندین شاخه تقسیم بندی می شود که هر یک از این شاخه ها به تشخیص و اقدامات درمانی مربوط به آن می پردازد. یکی از شاخه های مهم پزشکی را می توان زنان و زایمان عنوان کرد.

 

راهکار های درمانی بیماری های مختلف

بیماری های مختلف و اقدامات مربوط به زنان و زایمان طیف گسترده ای را تشکیل می دهند. درمان بیماری های این شاخه متناسب به تشخیص و راهکار درمانی پیشنهادی پزشک صورت می گیرد. راهکار های درمانی ممکن است محدود به دارو درمانی شود و یا پزشک به راهکار های دیگری رو بیاورد.

به طور کلی، جراحی یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در جهت درمان است. ولی به موجب تهاجمی بودن جراحی ها و برخی از عوارض احتمالی، آن ها را صرفا در صورت نیاز به کار می برند. شاخه زنان و زایمان نیز از این موضوع مستثنی نیست. راهکار جراحی در حوزه زنان و زایمان در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که دیگر راهکار ها اقدام درمانی مناسبی متناسب با ناهنجاری یا مشکل نباشند. البته ابزار های جراحی زنان و زایمان در جهت اقدامات مربوط به زایمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به همین جهت نمی توان به کارگیری این ابزار ها را محدود به درمان ناهنجاری ها و مشکلات مختلف دانست.

 

 

بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان

در علم پزشکی هنگامی که راهکار های غیر تهاجمی پاسخگوی مناسبی برای درمان نباشند، از ابزار های جراحی کمک گرفته می شود. زنان و زایمان نیز یکی از حوزه های مهم علم پزشکی است که بنا به صلاحدید پزشک در این حوزه از ابزار های جراحی مخصوص استفاده می شود. بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان باید به گونه ای باشد که کیفیت عمل جراحی به بالاترین حد خود برسد.

در بخش زنان و زایمان در پزشکی، بیماری ها و جراحی های مخلتفی وجود دارند. ست ها و ابزار جراحی زنان و زایمان نیز به منظور درمان همان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار ها را می توان در جهت مشکلات مختلف و جراحی های مختلف این حوزه به کار گرفت.

به طور کلی بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان را می توان ابزار هایی کاربردی دانست که از آن ها در جهت عمل های جراحی این حوزه از پزشکی استفاده می شود.

برخی از ابزار های پزشکی ابزار های الکتریکی هستند که کاربرد آن ها نیز منحصر بفرد است. اما ابزار های جراحی زنان و زایمان از جمله ابزار های غیر الکتریکی می باشند. این ابزار های کاربرد های بسیار زیادی دارند.

در گذشته از جنس های مختلفی در جهت ساخت ابزار های جراحی متنوع استفاده می شد. اما امروزه غالب ابزار های جراحی از جنس فولاد ضد زنگ ویژه یا همان استیل ویژه هستند. بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان نیز از جنس استیل ساخته شده است.

 

بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان

 

 

معرفی اسپکولوم در بهترین ابزار جراحی زنان

یکی از بهترین ابزار جراحی زنان و زایمان، اسپکولوم است. به طور کلی اسپکولوم ها را می توان از جمله پر کاربرد ترین ابزار های پزشکی عنوان کرد. اسپکولوم ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها در جهت جراحی های بافت ها و اندام های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع اسپکولوم، اسپکولوم واژینال است که از این نوع اسپکولوم در جهت باز کردن واژن استفاده می کنند.

 

معرفی قیچی کج

یکی دیگر از ابزار های پر استفاده در جراحی های حوزه زنان و زایمان، قیچی کج است. قیچی کج را به منظور برداشتن رحم در جراحی های زنان به کار می برند. کلمپ رحمی، سوزن گیر ها و سوند رحمی از دیگر ابزار های این حوزه می باشند. کورت را نیز به منظور تراشیدن لایه از درون رحم به کار می برند.

 

معرفی دیلاتور، هسترومتر و فورسپس لوله

ابزار های مختلفی در جراحی های این حوزه استفاده می شود به همین جهت غالب جراحان از ست های جراحی مخصوص بهره می برند. نقش دیلاتور در گشاد کردن سرویس بوده و هیسترومتر ها را در جهت اندازه گیری رحم مورد استفاده قرار می دهند. فورسپس لوله نیز به منظور گرفتن لوله های فالوپ به کار می روند.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×