مهم ترین ابزار در ابزار جراحی مغز و اعصاب کدام است؟

مهم ترین ابزار در ابزار جراحی مغز و اعصاب کدام است؟

مهم ترین ابزار در ابزار جراحی مغز و اعصاب کدامند؟ علم پزشکی قدمت بسیار بالایی دارد. انواع روش های درمانی در علم پزشکی طی زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. عمل های جراحی همواره یکی از راهکار های درمانی برای درمان مشکلاتی است که با دارو درمانی و … نتیجه نمی گیرد. به همین جهت است که با استفاده از انواع ابزار جراحی، این عمل ها توسط پزشک جراح انجام می شود.

 

یکی از شاخه های مهم علم پزشکی، شاخه مغز و اعصاب است. همانطور که می توان حدس زد راهکار های درمانی به ویژه جراحی در حوزه مغز و اعصاب، بسیار حساس و نیازمند تبهر مناسب است. به منظور انجام عمل های جراحی، نیاز به ابزار های جراحی مناسب با هر عمل است. بدین منظور انواع ست جراحی مخصوص جراحی های مختلف طراحی شده اند و کادر درمان با خرید یک ست، به تمامی ابزار های مورد نیاز جراحی دسترسی خواهند داشت.

متریال متفاوت در ابزار جراحی

در طول زمان تولید انواع ابزار های مناسب عمل جراحی، با استفاده از متریال متفاوت انجام می شده است. مواد به کار رفته برای ساخت ابزار های جراحی قدیمی به نحوی بود که احتمال آسیب به ابزار در طی مجاورت با مواد مختلف وجود داشت. به همین منظور امروزه ساخت انواع این ابزار ها را با استفاده از متریال مناسب تری انجام می دهند. استیل یا همان فولاد ضد زنگ، در دنیای پزشکی امروز گزینه ای مناسب برای ساخت ابزار های جراحی است. غالب ابزار های جراحی تولیدی از جنس فولاد ضد زنگ ویژه هستند و البته برخی از ابزار های مناسب جراحی های حساس تر، از مواد متفاوتی ممکن است تولید شوند.

 

ابزار جراحی مغز و اعصاب یکی از ابزار های مهم برای جراحی است که در ادامه به بررسی آن ها و بررسی مهم ترین ابزار در ابزار جراحی مغز و اعصاب می پردازیم. همراه با دیجی جراح باشید.

متریال متفاوت در ابزار جراحی

 

ابزار های جراحی مغز و اعصاب به چه منظور استفاده می شوند؟

در علم پزشکی، شاخه های مختلفی وجود دارد و هر یک از این شاخه ها به بررسی بیماری ها و ناهنجاری های ارگان های خاصی می پردازد. یکی از مهم ترین این شاخه، شاخه مغز و اعصاب است که به بررسی مشکلات و ناهنجاری های مختلف در سیستم عصبی مرکزی و محیطی می پردازد.

 

در شاخه مغز و اعصاب، پس از تشخیص بیماری در صورت نیاز به بکارگیری درمان های جراحی، با استفاده از ابزار جراحی مخصوص پزشک جراح اقدام می کند.بیماری های این حوزه بیماری های مختلفی است. بیماری های تومور مغز، مننگومیلوسل، سیرنگومیلی، مننگوسل، آبسه و عفونت مغز از گروه بیماری های مغز و اعصاب هستند که گاها نیاز به اقدامات جراحی برای درمان آن ها وجود دارد.

 

از دیگر بیماری هایی که غالبا نیاز به بکارگیری ابزار جراحی برای درمان دارد می توان به تروما و فشار، شکستگی جمجمه و ستون فقرات اشاره کرد.همانطور که گفتیم به منظور درمان بیماری های مختلف این شاخه از علم پزشکی روش های درمانی مختلفی وجود دارد. مهم ترین نوع درمان در این حوزه، درمان با استفاده از ابزار های جراحی است. عمل های جراحی مغز و اعصاب نیاز به تخصص و دقت و همچنین به کارگیری وسایل مورد نیاز دارد.

 

 

ابزار های جراحی مغز و اعصاب به چه منظور استفاده می شوند؟

 

معرفی و کاربرد دریل دستی و اره ژیگلی در جراحی مغز و اعصاب

دریل دستی و اره ژیگلی یکی از مهم ترین ابزار در جراحی مغز و اعصاب هستند. از دریل دستی و اره ژیگلی به منظور برش استخوان جمجمه استفاده می شود. چرا که به منظور دسترسی به نواحی مورد نظر در جراحی های مغز و اعصاب، نیاز به برش استخوان جمجمه است.

 

به منظور کاربرد مناسب ابزار جراحی، طراحی آن باید کاملا دقیق و متناسب باشد. در طراحی ابزار اره ژیگلی باید تیغه آن منعطف بوده و مارپیچ با دو انتهای شکل حلقه قرار داده شده است. به منظور استفاده مناسب از اره ژیگلی در جراحی های مغز و اعصاب، کیفیت و تیزی تیغه باید به حد بالایی باشد. به همین منظور تیغه های این جراحی را پس از هر بار مصرف تعویض می نمایند.

کنسول جراحی

 

کنسول جراحی مغز و اعصاب نیز یکی دیگر از مهم ترین ابزار در ابزار جراحی مغز و اعصاب است. این کنسول ها در کلیه جراحی های کرانیاتومی مورد استفاده قرار می دهند. نام دیگر کنسول جراحی مغز و اعصاب، کرانیاتوم برقی است. کنسول جراحی مغز و اعصاب را در جهت درمان مشکلات مختلف حوزه مغز و اعصاب به کار می برند.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×