جراح ارتوپد چه مریضی هایی را درمان می کند؟

جراح ارتوپد چه مریضی هایی را درمان می کند؟

ارتوپدی، شاخه ای از علم پزشکی است. در ارتوپدی تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های سیستم حرکتی بدن صورت می گیرد. ستون فقرات از جمله بخش های اصلی در علم ارتوپدی است. تشخیص و درمان بیماری های حوزه ارتوپد، توسط متخصصین ارتوپدی انجام می شد. برخی از انواع بیماری های ارتوپدی نیاز به جراحی دارد و برخی دیگر با روش های درمانی دیگر درمان صورت می گیرد. جراح ارتوپد می تواند انواع مریضی های ارتوپدی را درمان کند. در ادامه به معرفی بیماری های ارتوپدی که جراح ارتوپد می تواند آن ها را درمان کند، می پردازیم.

مریضی های ارتوپدی که توسط جراح ارتوپدی درمان می شود

بیماری های ارتوپدی توسط متخصص و جراح ارتوپد درمان می شود. برخی از این بیماری ها نیاز به جراحی داشته و برخی دیگر امکان درمان با روش های درمانی دیگر را دارند. بیماری ارتوپدی فتق دیسک، بیماری ارتوپدی رماتیسم مفصلی، بیماری آرتروز مفصل ران، بیماری خار پاشنه، بیماری مارفان و بیماری مافوچی از انواع بیماری های ارتوپدی می باشند. بیماری آرتریت، کیفوز و لوردوز نیز از دیگر بیماری های ارتوپدی می باشند.

 

بررسی بیماری های شاخه ارتوپدی

بیماری های شاخه ارتوپدی، درمان های مختلفی دارند. گاهی برای این بیماری ها نیاز به استفاده از ابزار جراحی و ست های جراحی ارتوپدی است و گاهی درمان به روش های دیگری صورت می گیرد.
بیماری آرتریت از انواع بیماری های ارتوپدی یکی از بیماری های شاخه ارتوپدی، بیماری آرتریت است. در این بیماری مفصل ورم می کند. بیماری آرتریت، انواع مختلفی دارد که می تواند از انواع آن به بیماری آرتریت روماتوئید، روماتیسم مفصلی کودکان، آرتریت عفونی و … اشاره داشت.

از میان انواع بیماری های آرتریت، بیماری استئوآرتریت، شیوع بیشتری با دیگر انواع آن دارد. بیماری استئوآرتریت، بیماری ساییدگی مفصل می باشد. هر یک از انواع آرتریت علائم مختلفی دارد. خشکی، ورم و محدود شدن حرکت مفصل، از جمله نشانه های مشترک میان انواع بیماری های آرتریت می باشند. درمان آرتریت، به روش های مختلفی امکان پذیر است. آرتریت از جمله مریضی های ارتوپدی است که جراح ارتوپد می تواند آن را درمان کند. البته لازم به ذکر است که جراحی طبعا اولین درمان برای بیماری آرتریت نیست. روش های درمانی فیزیوتراپی، درمان با دارو، بریس درمان های این بیماری می باشد و فقط در صورت ضرورت جراحی انجام می شود.

بررسی بیماری خار پاشنه

از دیگرانواع بیماری های ارتوپدی، می توان به بیماری خارپاشنه اشاره کرد. در بیماری خارپاشنه برجستگی با اندازه کوچک به وجود می آید. از این برجستگی تحت عنوان خارپاشنه یاد می شود.

درمان بیماری فتق دیسک با جراح ارتوپد

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، بسیاری از مباحث علم ارتوپدی مربوط به ستون فقرات است. فتق دیسک از جمله بیماری های ارتوپدی درگیر کننده ستون فقرات می باشد. فتق دیسک از جمله مریضی های ارتوپدی است که یکی از بهترین روش های درمانی آن، جراحی توسط جراح ارتوپد است.

بیماری رماتیسم مفصلی چیست؟

بیماری رماتیسم مفصلی، از زیر شاخه های بیماری آرتریت یکی از انواع بیماری های ارتوپدی است. این بیماری موجب بروز التهاب، ورم و درد در مفصل شده و با پیشرفت این بیماری، تخریب مفصلی صورت می گیرد. بیماری رماتیسم مفصلی، زنان را بیشتر از مردان درگیر می کند. در واقع زنان 3 برابر بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می گردند.

 

 بررسی بیماری سندرم مارفان با جراح ارتوپد

از جمله دیگر بیماری ارتوپدی، بیماری سندرم مارفان می باشد. این بیماری نوعی نارسایی ژنتیکی می باشد. اثر گذاری سندرم مارفان، بر بافت های همبند می باشد. در اثر این بیماری، اختلال تولید بافت بروز پیدا می کند. سندرم مارفان، مانند بسیاری دیگر از انواع بیماری ها، شدت های مختلفی دارد که افراد را دچار می کند. روش درمانی دارو درمانی، برای این بیماری عموما پیشنهاد می شود. همچنین این بیماری نیاز به بررسی مرتب توسط متخصص دارد که از پیشرفت آسیب جلوگیری به عمل آید.

عمل جراحی نیز به جهت درمان پیشگیرانه در اثر سندرم مارفان ممکن است صورت می گیرد. در واقع اغلب مبتلایان به این سندرم، نیاز به ترمیم آئورت داشته و به همین جهت جراحی انجام می شود.

 

بررسی بیماری سندرم مارفان

بررسی بیماری اولیر

دیگر بیماری ارتوپدی، بیماری اولیر است. بیماری اولیر در واقع به ندرت بروز می کند و نوعی نارسایی اسکلتی می باشد.

دیگر بیماری های ارتوپدی

بیماری پاژه استخوان نیز از جمله بیماری های ارتوپدی است. این بیماری، یک بیماری مزمن اسکلتی می باشد. بیماری پارگی مینیسک زانو و آسیب دیدگی بافت نرم، دیگر بیماری های حوزه ارتوپدی می باشند که هر کدام نیاز به تشخیص و درمان مناسبی دارند.

فروشگاه دیجی جراح انواع ابزار مخصوص جراحی را عرضه می کند.

 

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×