فیس لیفت چیست؟

فیس لیفت چیست؟

امروزه داشتن ظاهری زیبا خواسته همه ما است. افزایش سن و پیری موجب بروز تغییرات مختلفی در ظاهر فرد می شود. یکی از تغییرات مهم افزایش سن، تغییرات در پوست می باشد. پوست صورت نیز در معرض این تغییرات قرار داشته و پیری و روند افزایش سن موجب بروز چروکی و فرسودگی آن می شود. راه های مختلفی برای کم کردن اثرات پیری روی صورت و بدن وجود دارد. از جمله راه های کم شدن چروک و فرسودگی پوست، لیفت صورت یا فیس لیفت می باشد. در فیس لیفت پوست صورت کشیده شده و به موجب آن نشاط و شادابی به پوست صورت بر می گردد.

تعریف فیس لیفت یا لیفت صورت

اگر بخواهیم این روش جوانسازی پوست را در یک عبارت به طور خلاصه تعریف کنیم، فیس لیفت بازگردانی حالت ارتجاعی پوست به کمک متد های پزشکی می باشد. در روش فیس لیفت عموما پوست های اضافه پوست صورت فرد حذف می گردد و همچنین لایه های جوان تر پوست به سطح پوست می آید. از فیس لیفت در جهت بخش های مختلف پوست صورت استفاده می شود. این روش غالبا برای نواحی گونه و خط فک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مراحل انجام فیس لیفت چیست؟

این عمل روشی پر طرفدار در جهت جوانسازی پوست است. مراحل انجام آن شامل چندین قدم است که با انجام آن ها لیفت به بهترین حالت صورت می گیرد. در فیس لیفت مرحله اول عمل، بیهوشی و یا تزریق مسکن می باشد. از آن جایی که بیهوشی ممکن است برای برخی افراد آسیب زا باشد، فیس لیفت با تزریق مسکن نیز صورت می گیرد. بدین منظور پزشک جراح سوابق پزشکی فرد را مورد بررسی قرار داده و با توجه به آن ها نوع بیهوشی یا مسکن را انتخاب می کند.

 

 

بعد از انجام بیهوشی یا تزریق مسکن، نوبت به مرحله برش پوست می رسد. بدین منظور برش پوست با توجه به نوع عمل جراحی با چاقوی جراحی برش زده می شود. یکی از انواع فیس لیفت، مدل سنتی است. در این روش برش از بالای پیشانی انجام شده و تا شقیقه و همچنین زیر گوش برش زده می شود.

نوع دیگر لیفت صورت، مینی لیفت Mini-lifts است که در این نوع عمل فقط بخش زیرین گوش برش زده می شود. مینی لیفت را عموما افرادی انتخاب می کنند که به دنبال جوانسازی پوست در نواحی گونه و فک هستند. نام دیگر مینی لیفت، برش محدود نام دارد.

در مرحله بعدی پس از برش زدن پوست برای لیفت صورت، جراح اقدام به بستن برش می کند. برای بستن پوست بخیه زده می شود و بدین منظور از نخ های بخیه قابل جذب استفاده می شود. افزون بر بخیه ناحیه برش زده شده، پزشک جراح از چسب نیز به منظور بستن برش ایجاد شده استفاده می کند. به موجب عمل لیفت صورت، احتمال دارد تفاوت رنگ میان ناحیه برش و بخش دیگر پوست وجود داشته باشد. ولی این موضوع به مرور زمان مرتفع می گردد.

 

نکات مهم قبل از جراحی فیس لیفت

همانند دیگر جراحی ها، استفاده از ابزار جراحی جهت فیس لیفت صورت، نیازمند مراقبت های قبل از عمل می باشد. از جمله نکات قبل از فیس لیفت، عمل کردن به توصیه های دارویی پزشک معالج است. بدین منظور پزشک ممکن است از بیمار بخواهد دارویی جدید مصرف کند و یا مصرف دارویی را متوقف سازد. پیش از این عمل پوست صورت و موها باید با صابون آنتی باکتریال شستشو شود.

ناشتا بودن پیش از عمل فیس لیفت دیگر نکته قبل از این جراحی می باشد. بدین منظور فرد نباید از ساعت 12 شب پیش از عمل چیزی میل کند. لازم به ذکر است که نوشیدن آب و مصرف دارو های ضروری پیش از عمل مانعی ندارد. از دیگر ضروریات این عمل جوانسازی، داشتن همراه با خود است. بدین منظور حتما با شخصی به مرکز درمانی مراجعه کنید. چرا که امکان رانندگی پس از جراحی فیس لیفت وجود ندارد.

 

لیفت صورت چه عوارضی دارد؟

این عمل جراحی برخی عوارض طبیعی و برخی عوارض نیاز به بررسی ممکن است در پی داشته باشد. وجود درد متوسط تا شدید، ترشحات در محل بخیه، ورم ناحیه لیفت، کبودی و بی حسی از جمله عوارض طبیعی این عمل هستند. درد شدید در نواحی کناری صورت یا گردن 25 ساعت پس از عمل، تنگی نفس، درد در سینه و تپش غیر عادی قلب، از جمله عوارضی هستند که در صورت بروز باید فورا با پزشک معالج مطرح شود.

 

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×