خرید گوشی پزشکی

خرید گوشی پزشکی

با خرید گوشی پزشکی چه کارهایی انجام می شود؟ ابزار های پزشکی از گذشته نقش مهمی را در سلامت انسان ها ایفا کرده اند. یکی از ابزار هایی که همواره در خدمت به ما نقش داشته است، گوشی پزشکی است. گوشی پزشکی را همه ما زمان مراجعه به پزشک برای برای بررسی مشکلات مختلف دیده ایم. این ابزار پر کاربرد در جهت شناسایی صدا های درونی بدن به کار گرفته می شود. استتوسکوپ یا همان گوشی پزشکی را می توان در جهت بررسی صدا های قلب، روده، ریه، جریان خونی شریانی و وریدی مورد استفاده قرار داد.

در خرید گوشی پزشکی، پزشکان همواره باید متناسب با کاربری مورد نظر آن را تهیه نمایند. گوشی های پزشکی انواع مختلفی دارند و این گوشی ها می توانند ابزاری بسیار تخصصی باشند. در خرید گوشی پزشکی، کیفیت گوشی اهمیت زیادی دارد چرا که به کمک گوشی پزشکی می توان بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها را تشخیص داد.

 

خرید انواع گوشی های پزشکی مناسب

گوشی های پزشکی به پزشک در شناسایی مشکلات و بیماری ها کمک می کند. این گوشی ها انواع متنوعی دارند و هر یک از آن ها در جهت خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. گوشی پزشکی به زبان لاتین استتوسکوپ نامیده می شود. در این زبان، استتوسکوپ یک عبارت متشکل از دو کلمه است. استت steth به معنای سینه و اسکوپ scope به معنای نمایش دادن می باشد. کاربری انواع گوشی پزشکی، سمع است و از طریق سمع صدا های درونی بدن، تشخیص های شگفت انگیزی می توان داشت.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، انواع گوشی پزشکی همگی به یک روش عمل می کنند و کاربری آن ها یکسان است. اما این طور نیست و در خرید انواع گوشی پزشکی، بر اساس کاربری مورد نظر اقدام می شود. به طور کلی در خرید گوشی پزشکی، پزشک معالج استتوسکوپ را با توجه به هدف و همچنین سطح تخصص خود انتخاب و خریداری می نماید. نقش گوشی پزشکی عموما غربالگری اولیه است. این بدان معناست که این گوشی ها کمک به تشخیص مشکلات در حالت اولیه می کنند و برای دقیق تر نوع مشکل و بیماری، نیاز به استفاده از روش های تشخیصی دیگر است.

 

جهت خرید گوشی پزشکی مامایی کلیک کنید.

 

گوشی پزشکی آکوستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

گوشی پزشکی آکوستیک، یکی از رایج ترین انواع مورد استفاده از گوشی های پزشکی است. گوشی آکوستیک هم دو سر و هم تک سر دارد. گوشی آکوستیک تک سر، در واقع همان گوشی های پزشکی است که همگی آن ها را در مراجعه به پزشک دیده ایم. در این گوشی ها، یک سر شامل بخش دیافراگم قرار داده شده و همچنین دیسکی تخت دارد که جنس این دیسک ممکن است از پلاستیک یا فلز باشد. به طور کلی نقش این بخش از گوشی آکوستیک، گرفتن و رساندن آن می باشد.
از جمله کاربرد های این نوع گوشی پزشکی، بررسی صدای قلب، ریه، معده و دیگر اندام ها می باشد. در واقع این گوشی ها می توانند طیف گسترده ای از فراکانس های صدایی را دریافت نمایند.

نوع دو سر این گوشی های پزشکی، افزون بر قسمت دیافراگم، بخشی در جهت شنیدن صدا های بم تر دارد. در واقع کاربرد این سر گوشی های پزشکی آکوستیک دو سر، معاینه کودکان است. چرا که اعضای بدن کودکان صدا های ضعیف تری را در مقایسه با بزرگسالان بروز می دهد.

 

گوشی پزشکی دیجیتال

گوشی پزشکی دیجیتال یا گوشی پزشکی الکترونیک، نوع دیگر گوشی های پزشکی است. از آن جایی که در گوشی های آکوستیک امکان تقویت صدا چندان فراهم نیست، به کمک گوشی های دیجیتال می توان این صدا را تقویت کرد. در واقع به کمک این نوع گوشی پزشکی، صدا های ضعیف تقویت شده و پزشک به کمک آن می تواند مشکل را بهتر شناسایی نماید.

 

استتوسکوپ نوزاد چیست؟

دیگر نوع گوشی های پزشکی، گوشی های مخصوص نوزادان است. صدای داخلی بدن نوزادان با بزرگسالان متفاوت بوده و به همین جهت از این نوع گوشی پزشکی در جهت معاینه آن ها استفاده می شود. این گوشی ها امکان دریافت صدا های ریز و ضعیف و همچنین کم ارتعاش را دارند. گوشی دامپزشکی نیز نوع دیگر انواع گوشی های پزشکی می باشد.

 

دیجی جراح

فروشگاه آنلاین دیجی جراح، امکان خرید آنلاین انواع تجهیزات پزشکی را فراهم کرده است. از دیجی جراح می توانید ست های جراحی ارتوپدی، ابزار جراحی مغز و اعصاب، گوشی پزشکی و … را خریداری نمایید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×