جراحی میخچه پا

جراحی میخچه پا

مشکلات پوستی می توانند در تمام نقاط بدن رخ دهند. یکی از این مشکلات، میخچه پا است. میخچه پا عارضه ای پوسته بوده و عموما در بخش کف پا شکل می گیرد. دلیل بروز میخچه عموما فشار بالا و همچنین متداوم به پوست کف پا می باشد.

 

میخچه می تواند در شدت های مختلفی رخ دهد. راه های درمانی رفع این عارضه، روش هایی بدون جراحی و با استفاده از ابزار جراحی می باشد. جراحی میخچه پا در شرایطی تجویز می شود که به کارگیری سایر روش ها، موجب درمان میخچه نشود.

همانطور که گفته شد، میخچه در شدت های مختلفی به وجود می آید. به طور کلی ضرورت رفع عارضه برای مواقعی است که این لایه رشد بیش از اندازه داشته باشد.

 

انواع میخچه

 

به طور کلی میخچه پا شامل انواع میخچه نرم و میخچه سخت می باشد. روش درمانی با توجه به نوع مشکل و محل آن تعیین می شود. نوع میخچه، جراحی میخچه پا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. روش جراحی ممکن است متاثر از نوع میخچه و محل آن باشد.

 

میخچه نوع نرم

 

میخچه های نوع نرم به موجب رطوبتی که بین انگشتان پا وجود دارد در این نواحی بروز می کند. در مقابل میخچه های نوع سخت عموما در کف پا به وجود می آید.

 

میخچه نوع سخت

 

نوع سخت میخچه، غالبا به موجب برخی مشکلات اصلاحی به وجود می آید. به همین جهت درمان این مشکل در پا یکی از اقدامات درمانی برای آن محسوب می شود. این نوع میخچه را باید با استفاده از ابزار جراحی مرتفع کرد. علت آن نیز عدم رفع مشکل با روش های درمانی غیر تهاجمی است، چرا که بروز میخچه در اثر مشکل استخوانی رخ داده است.

 

قیمت پنس جراحی

 

جراحی میخچه پا به چه صورت انجام می شود؟

 

برخی از مردم زمانی که درباره عمل جراحی می شنوند، دچار ترس می شوند. اما جراحی میخچه پا، علیرغم تهاجمی بودن چندان دشوار نیست. این روش جراحی با تیغ جراحی و همچنین استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. این جراحی به صورت سرپایی انجام شده و مدت زمان انجام آن در حدود ده دقیقه می باشد. در این عمل، به کمک تیغ جراحی، بافت های ملتهب زیرین میخچه بریده خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که این جراحی می تواند به کمک تکنولوژی های پیشرفته تر نظیر لیزر صورت گیرد. در جراحی با لیزر، درد بیمار کمتر بوده و همچنین میزان خونریزی نیز کمتر است. در جراحی با لیزر، دوره نقاهت پس از جراحی نیز کاهش محسوسی را خواهد داشت.

 

به خاطر بسپارید که به کارگیری روش جراحی برای رفع میخچه، عارضه را به طور کامل درمان نمی کند. به همین جهت همواره باید پس از جراحی توصیه های بهداشتی در جهت بهبودی صد در صدی رعایت شود.

 

 

جراحی میخچه پا به چه صورت انجام می شود؟

چه اقداماتی باید پس از جراحی میخچه پا صورت گیرد؟

 

همانطور که گفته شد، این عمل یک جراحی سرپایی است و به همین جهت اقدامات پس از جراحی آن نیز در مقایسه با بسیاری از جراحی ها آسان تر می باشد. بیماران عموما پس از جراحی ترخیص می شوند. یکی از اقدامات پس از جراحی، دوری از رطوبت محل پانسمان است. این اقدام در جهت پیشگیری از بروز عفونت این ناحیه صورت می گیرد.

 

دوری از رطوبت ناحیه پانسمان تا 2 روز پس از انجام عمل باید انجام شود و بعد از این دو روز، بیمار می تواند استحام نماید. بعد از استحمام بیمار نیز دیگر ضرورتی به بستن پانسمان نیست. بخیه های جراحی نیز پس 10 روز می تواند کشیده شود.

 

لازم به ذکر است که گاها در کنار جراحی میخچه، اقدامات دیگری در جهت بر طرف کردن مشکلات ساختاری پا نیز صورت می گیرد. در این صورت بیمار باید با توجه به اقدامات صورت گرفته، اقدامات پس از جراحی بیشتری را انجام دهد.

مزایای جراحی میخچه پا چیست؟

 

از جمله مزایای جراحی میخچه پا، سرپایی بودن آن است. این عمل جراحی در کمترین زمان قابل انجام است. بیهوشی می تواند مضراتی در پی داشته باشد و از آن جایی که این عمل جراحی نیازی به بیهوشی ندارد، جراحی کم عارضه ای است.

 

عدم نیاز به بستری بیمار بعد از عمل جراحی، مزیت دیگر این عمل محسوب می شود. در برخی از عمل های جراحی، نتیجه عمل مدت ها بعد از انجام آن مشخص می شود. اما در  جراحی میخچه پا، این نتایج در مدت زمان کوتاهی نمایان می گردد.

 

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×