کاربرد لوپ چشمی

کاربرد لوپ چشمی

امروزه اهمیت سلامت دندان ها به همه ثابت شده است. علم دندانپزشکی نیز در راستای حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان حرکت می کند. دندانپزشکان گاها ساعت های طولانی را در حال معالجه مشکلات دهان و دندان بیمار صرف می کنند و این مسئله می تواند موجب بروز آسیب هایی در سلامت شخص دندانپزشک شود. دندانپزشک برای تسلط مناسب به فضای دهان و دندان های بیمار به طور مداوم به گردن و کمر خود فشار وارد می کند. در بلند مدت این موضوع می تواند موجب آسیب های مختلف در سلامت او شود. به همین جهت علم دندانپزشکی در جلوگیری از آسیب دندانپزشک در اثر این موارد نیز تلاش می کند. یکی از ابزار هایی که از بروز آسیب های مختلف به دندانپزشک در اثر فعالیت های درمانی طولانی کمک می کند، لوپ چشمی می باشد.

کاربرد لوپ چشمی افزایش دید و تسلط دندانپزشک در حین درمان می باشد. این ابزار ها همانند بسیاری از ابزار های پزشکی انواع مختلفی دارند. همچنین لازم به ذکر است که  لوپ چشمی صرفا برای دندانپزشکان نیست و در برخی دیگر از موارد نیز از  آن استفاده می شود.

 

مهم ترین کاربرد لوپ چشمی

مهم ترین کاربرد لوپ چشمی برای دندانپزشکان می باشد. چرا که در دندانپزشکی همواره تسلط پزشک معالج اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین جهت یکی از پر کاربرد ترین ابزار های دندانپزشکی محسوب می شود.

عملکرد لوپ  موجب بزرگنمایی دید دندانپزشک شده و از حرکت های بیش از حد و فشار زیاد به دندانپزشک جلوگیری می کند. در این ابزار ها، لنز کار گذاشته شده است. لنز به کار رفته در لوپ موجب دید بهتر و مناسب تر دندانپزشک در حین درمان می گردد. در این ابزار ها لنز و ویژگی های مختلفی به کار می رود که همه آن در بهبود تسلط نقش دارند.

 

مهم ترین کاربرد لوپ چشمی

 

 

لوپ چشمی چگونه عمل می کند؟

این ابزار عملکرد تخصصی و بسیار کاربردی دارد. با بزرگنمایی صورت گرفته توسط لوپ در دندانپزشکی، تسلط و درمان بهتر می گردد. این لوپ ها با شکست نور موجب دید مناسب تر و بزرگ تر شدن فضای داخلی دهان بیمار می گردند. لنز ها در لوپ چشمی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. این لنز ها عموما شفاف بوده و متریال آن ها از شیشه و یا پلاستیک است. لنز های به کار رفته در لوپ، موجب کاربرد آن در بزرگنمایی جسم می شود. این لنز ها حالتی خمیده داشته و به موجب این حالت آن ها، شکست نور رخ می دهد. این شکست نور بزرگ شدن تصویر را به همراه خواهد داشت.

اگر بخواهیم طریقه عملکرد لنز های لوپ چشمی را دقیق تر بررسی کنیم، در ابتدا موج های نور به این لنز ها ساطع شده و بعد از آن این امواج در نقطه کانونی پشت لنز متمرکز می شود. این متمرکز شدن امواج نور در نقطه کانونی پشت لنز، موجب بزرگنمایی و دید مناسب تر برای کار می شود.ب

رای عملکرد صحیح لوپ چشمی و بهره مندی از کاربرد های آن، باید در ابتدا نور از بخش سطحی دندان انعکاس پیدا کند. بعد از آن نیز نور هایی که منعکس شده اند به لنز ساطع شده و در طی این روند، نور شکسته می شود. بعد از شکسته شدن نور از لنز، نور از مردمک چشم دندانپزشک نیز عبور می کند. پس از آن نیز نوری که تولید شده در مردمک چشم، به مردمک شبکه چشم متمرکز می گردد. در واقع نور اطلاعات تصویر داخل دهان را همراه دارد و عملکرد لوپ چشمی موجب اندازه بزرگ تر تصویر می شود.

 

برای خرید لوپ چشمی کلیک کنید.

کاربرد لوپ در دندانپزشکی چیست؟

به طور کلی اگر بخواهیم کاربرد ها و مزیت های لوپ چشمی را در دندانپزشکی مورد بررسی قرار دهیم، به چند نکته مهم می رسیم. یکی از مهم ترین کاربرد های لوپ چشمی کم شدن ضروت به خم کردن گردن پزشک می باشد. این باعث می شود که از بروز آسیب های مختلف به گردن دندانپزشک جلوگیری شود. در واقع این کم شدن نیاز به خم کردن گردن، موجب کم شدن گردن درد ناشی از این فعالیت نیز می شود. دیگر کاربرد لوپ چشمی در این زمینه، افزایش تسلط در درمان می باشد. بزرگ نمایی درون دهان نیز دیگر کاربرد آن می باشد.

برای خرید انواع ابزار جراحی، رانژور جراحی، پنست ها و … می توانید به فروشگاه دیجی جراح مراجعه نمایید.

 

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×