انواع لوپ چشمی

انواع لوپ چشمی

لوپ چشمی چیست؟ دندانپزشکی یکی از حرفه های نسبتا پر درآمد است. اما در کنار این درآمد بالا، دندانپزشکی می تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامتی دندانپزشک شود. این دسته از پزشکان به طور مداوم مجبور به خم شدن و بررسی وضعیت دهان بیماران می شوند و به همین جهت به گردن و کمر آن ها فشار هایی وارد می شود. در واقع دندانپزشکان زیادی هستند که دچار درد هایی مزمن در ناحیه گردن و کمر شده اند و دلیل آن حالت نامناسب این اندام ها حین فعالیت درمانی است.

به کمک انواع لوپ چشمی دندانپزشکان می توانند بروز این قبیل آسیب ها را تا حد زیادی کنترل نمایند. لوپ چشمی وسیله کاربردی است که در مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اصلی ترین کاربرد های انواع لوپ چشمی در دندانپزشکی می باشد. به کمک لوپ چشمی، دندانپزشک می تواند محیط داخلی دندان را از طریق لنز های بزرگ کننده این ابزار به خوبی مشاهده کند. به همین جهت دندانپزشک تا حد زیادی از فشار های ناشی از خم کردن گردن و کمر بی نیاز می شود.

انواع لوپ چشمی به دندانپزشک تصویری واضح با ابعاد بزرگ تر و همچنین همگن ارائه می کند. در واقع لوپ چشمی از جمله ابزار جراحی دندانپزشکی نیز محسوب می شود. چرا که در جراحی دندانپزشک باید مدت زمان زیادی را با تسلط کامل به داخل دهان بیمار نگاه کند و اگر بخواهد به طور مداوم خم شود، موجب آسیب او می شود.

 

 

لوپ چشمی وسیله ای کاربردی است که موجب راحتی در عملکرد پزشک معالج می شود. لوپ چشمی صرفا راحتی را برای پزشک مهیا نمی کند و باعث افزایش کیفیت در درمان بیمار نیز می شود. مهم ترین مزیت استفاده از انواع لوپ چشمی در دندانپزشکی امکان حفظ استایل ارگونومی بدن می باشد. به کمک این ابزار فلکشن گردن در کمتر از 20 درجه اتفاق می افتد و به همین جهت از بروز درد های مزمن گردن کمر جلوگیری می شود.

در درمان های پزشکی همواره تشخیص و بررسی دقیق مشکل اهمیت بالایی دارد. دندانپزشکی نیز از این موضوع مستثنی نیست. به کمک استفاده از این لوپ ها، بینایی دندانپزشک تقویت شده و به موجب آن تشخیص ها و درمان بهتر و دقیق تر صورت می گیرد. دیگر مزیت استفاده از این ابزار پر کاربرد، کم شدن اثرات پیرچشمی می باشد.

معرفی انواع لوپ چشمی

لوپ های چشمی کاربرد های زیادی دارند. این ابزار ها همانند بسیاری از ابزار جراحی و پزشکی در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند. انواع لوپ چشمی شامل لوپ TTL و لوپ متحرک Flip-Up می باشد. هر یک از لوپ ها مزایا و معایبی دارند و پزشک با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری می کند.

معرفی لوپ Through The Lens یا TTL

همانطور که گفتیم یکی از انواع لوپ ها، لوپ TTL است. این لوپ ها اختصاصی هستند. این بدان معناست که در زمان خرید لوپ چشمی نوع TTL، فروشنده محصول را با توجه به مشخصات چشمی پزشک تنظیم می کند. در این لوپ های چشمی، لنز چشمی تعبیه شده در آن را با توجه به ویژگی هایی نظیر فاصله مردم چشم فرد قرار می دهند. این لنز ها اختصاصی می باشند و امکان تنظیم آن ها وجود ندارد.

 

معرفی لوپ Through The Lens یا TTL

 

از جمله مزیت های لوپ های نوع TTL، کم وزن بودن آن ها است. این لوپ ها میدان دید وسیع تری را برای پزشک فراهم می کنند. دیگر مزیت های این لوپ ها، نیاز نداشتن به تنظیم لنز چشمی است. اما در کنار مزیت های این نوع لوپ، معایبی نیز دارد. قیمت بالاتر این لوپ در مقایسه با نوع دیگر، اختصاصی بودن آن و امکان پذیر نبودن استفاده توسط شخص دیگر از معایب این لوپ چشمی می باشد. همچنین اگر قصد فروش لوپ را داشته باشید به سختی می توانید آن را به فروش برسانید.

معرفی لوپ متحرک

این لوپ ها را هر شخصی می تواند تنظیم و استفاده نماید. از جمله مزایای این لوپ ها قیمت مناسب آن ها است. امکان بالابردن آن ها هنگامی که نیاز به استفاده از آن نیست و امکان فروش از جمله دیگر مزایای این لوپ ها می باشد. معایب این لوپ ها نیز وزن زیاد آن ها است. همچنین این لوپ ها میدان دید کمتری را در مقایسه با لوپ های TTL برای دندانپزشک فراهم می کنند.

 

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×