از چه ابزار برای کاشت مو استفاده می شود؟

از چه ابزار برای کاشت مو استفاده می شود؟

ابزار برای کاشت مو کدامند؟ یکی از جراحی های زیبایی پر طرفدار به ویژه در میان آقایان، کاشت مو می باشد. مردان ممکن است دچار طاسی های مختلفی شوند. علت بروز این طاسی ها در افراد مختلف متفاوت است اما عموما طاسی ریشه ژنتیکی دارد. برای جبران مو های از دست رفته در اثر این طاسی ها، روش قطعی درمان کاشت مو می باشد. کاشت مو چندین دهه است که اختراع شده است و در طی سالیان گذشته بهترین روش های آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی کاشت مو نیز مانند دیگر جراحی ها نیاز به ابزار های مناسب جراحی دارد. ابزار جراحی مورد استفاده در کاشت مو هزینه نسبتا بالایی دارند. به همین جهت همواره روش استفاده از آن ها باید به نحو صحیح باشد. در ادامه به معرفی ابزار های مختلف مورد استفاده در کاشت مو می پردازیم.

 

ابزار جراحی فورسپس هالستد

یکی از ابزار های جراحی مورد استفاده در کاشت مو، فورسپس هالستد است. این ابزار جراحی را با نام های موسکیتو و هارتمن نیز می شناسند. فورسپس هالستد کلمپی کوچک کرو و یا مستقیم می باشد. این ابزار نوک ظریفی داشته و همچنین در تمامی طول آرواره هایش شیار های افقی قرار دارد.

از فورسپس هالستد در جهت مسدود سازی عروق خونریزی دهنده استفاده می شود. این ابزار به منظور مسدود سازی خونریزی در زخم های کوچک و سطحی پیش از لیگاتور و یا کوتریزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که ابزار جراحی فورسپس هالستد فقط در جراحی کاشت مو کاربرد ندارد. ولی به طور کلی این ابزار را عموما در جراحی های ظریف و یا کوچک مورد استفاده قرار می دهند.

 

ابزار جراحی فورسپس هالستد

 

قیچی مایو مستقیم در کاشت مو

قیچی ها همواره از جمله ابزار های پر کاربرد در جراحی های مختلف هستند. در جراحی کاشت مو نیز قیچی مایو مستقیم استفاده می شود. این قیچی سنگین بوده و تیغه های آن مستقیم می باشد. قیچی مایو مستقیم نوک کندی دارد. این قیچی را برای برش نخ بخیه مورد استفاده قرار می دهند. بدین منظور قیچی باید آرام چرخانده شود و طول نخ در معرض دید قرار گیرد.

جهت اطلاع از قیمت قیچی جراحی کلیک کنید.

کاربرد دسته بیستوری شماره 3 در کاشت مو

دسته بیستوری ها چندین نوع مختلف دارند و از آن ها در بسیاری از جراحی ها استفاده می شود. در دسته بیستوری شماره 3 تیغ های بیستوری روی آن سوار می گیرد. کاربرد دسته بیستوری شماره 3 در کاشت مو ایجاد انسزیون پوستی و همچنین برش می باشد.

تیغ بیستوری شماره 10 در کاشت مو

تیغ بیستوری شماره 10 نیز در جراحی کاشت مو کاربرد دارد. این ابزار جراحی تیغی با لبه وسیع داشته و این تیغ قوسی به طرف بالا دارد. تیغ بیستوری شماره 10 نیز برای انسزیون های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی تیغ بیستوری شماره 11

این تیغ بیستوری نیز در کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار لبه ای برنده و زاویه دار داشته که این لبه تا بخش نوک آن ادامه دار می باشد. کاربرد این تیغ بیستوری در کاشت مو برای برش پوست و یا برش روی یک شریان مورد نظر است. در جهت استفاده تیغ بیستوری شماره 11 عموما آن را روی دسته بیستوری شماره 7 مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است که تیغ های بیستوری، تیغ هایی یک بار مصرف بوده و به شکل بسته بندی و استریل در گروه ابزار جراحی قرار می گیرند.

کاربرد شانگیر سوراخ کننده ابزار برای کاشت مو

شانگیر سوراخ کننده نیز در کاشت مو استفاده می شود. این ابزار یک قفل دارد و آرواره های آن کرو، تیز و شکل شاخ می باشد. کاربرد شانگیر سوراخ کننده در جراحی کاشت مو هنگام درپ کردن می باشد. این ابزار کمک می کند که هنگام درپ کردن شان ها ثابت بمانند.

دیگر ابزار برای کاشت مو

فورسپس بی دندانه، فورسپس بافتی، سوزنگیر کریل – وود، گالی پات و رسیور، دیگر ابزار هایی هستند که در جراحی کاشت مو استفاده می شود.

دیگر ابزار برای کاشت مو

 

دیجی جراح

ابزار های جراحی نقش مهمی را در نتیجه عمل های جراحی دارند. به همین جهت خرید مطمئن این ابزار ها می تواند کمک بسزایی به پزشک جراح کند. دیجی جراح فروشگاه آنلاین ابزار جراحی، امکان خرید انواع رانژور جراحی، پنست ها، ست های جراحی ارتوپدی و … را به صورت آنلاین مهیا کرده است.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×