عمل لوزه چگونه است؟

عمل لوزه چگونه است؟

عمل لوزه به چه دلایلی انجام می شود؟ لوزه ها غددی در پشت نای قرار داشته و وظیفه مهمی را در بدن بر عهده دارند. وظیفه لوزه ها تولید گلبول های سفید خون است. همانطور که احتمالا می دانید، گلبول های سفید خون به مبارزه با عفونت و ویروس و … می پردازند. به همین جهت خود لوزه ها نیز در معرض عفونت قرار دارند.

لوزه سوم یا آدنوئید، بخشی از بافت لنفاوی است. این بخش در انتهای بینی و پشت حلق واقع شده است. هنگامی که لوزه سوم عفونت می کند، بزرگ شده و مشکلات تنفسی، عفونت گوش و … به وجود می آید. علائمی نظیر گلودرد، بوی بد دهان، آبسه، مسدودی مسیر هوایی بینی و بزرگ تر شدن لوزه ها در اثر عفونی شدن لوزه ها به وجود می آید.

عفونی شدن لوزه مشکلات ثانویه نیز می تواند داشته باشد. مشکل در هضم غذا، خر و پف کردن حین خواب و … می تواند از مشکلات ثانویه عفونی شدن لوزه باشد.

عمل لوزه

زمانی که عفونت لوزه از طریق راهکار های درمانی مختلف نظیر دارو درمانی، بر طرف نمی شود، ممکن است به تجویز پزشک عمل لوزه انجام شود. زمانی که استفاده از ابزار جراحی ملزم می شود، طبعا مشکل هم بزرگ بوده و هم از طرق دیگر نمی توان آن را بر طرف کرد.

با عفونت لوزه و ورم آن، ورم و درد گلو به وجود می آید. در این شرایط ممکن است روش بر طرف کردن مشکل عمل جراحی باشد. از دیگر نشانه های بروز ورم لوزه، تب و ور غدد در نواحی گردن می باشد.

ورم لوزه گاهی بدون نیاز به کارگیری ابزار جراحی بهتر می شود. ولی در شرایطی که راهکاری جز عمل جراحی و آنتی بیوتیک نباشد، پزشک ناچار به تجویز آن ها می شود.

لازم به ذکر است که عمل جراحی لوزه ها گاها با هدف درمان مشکلات تنفسی استفاده می شود. از جمله مشکلات تنفسی که گاها با عمل بر طرف می شود می توان به تنگی نفس و همچنین خروپف اشاره داشت.

 

عمل لوزه

 

نکات عمل جراحی لوزه

اگر به تجویز پزشک، عمل جراحی لوزه برای شما پیشنهاد شده است، باید نکاتی را برای این عمل جراحی در نظر داشته باشید.

اولین نکته برای عمل جراحی لوزه، تهیه تمامی تست های آزمایشگاهی می باشد. بیمار برای این عمل جراحی باید همه آزمایشات لازم را پیش از جراحی آماده داشته باشد.

برای این عمل جراحی، بیمار باید مصرف دارو های ضد عفونی را قطع کند. از جمله این دارو ها می توان به آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن اشاره کرد. لازم به ذکر است که بیمار نباید دارو های محتوی آسپرین را مصرف کند. این دارو ها باید پیش از ده روز از عمل جراحی، متوقف گردد. از آن جایی که دارو های زیادی آسپیرین و ایبوبروفن دارند، توصیه می شود دارو های مصرفی گیاهی و شیمیایی خود را با پزشک بررسی کرده و عمل مشکل سازی آن ها برای عمل اطمینان حاصل کنید. مصرف این قبیل دارو ها می تواند خونریزی را در حین عمل و پس از عمل بیشتر کند.

نکته دیگر این عمل جراحی، به دلیل انجام بیهوشی در حین این عمل است. به مدت شش ساعت پیش از زمان جراحی، هیچ چیزی نخورید و نیاشامید. این کار می تواند در روند بیهوشی خلل ایجاد کند. شکم خالی برای عمل همچنین از بروز تهوع پیش از آن جلوگیری می کند.

 

عوارض احتمالی عمل لوزه

به طور کلی زمانی که ابزار جراحی استفاده می شود، باید انتظار عوارض احتمالی را داشت. در حین عمل جراحی لوزه نیز احتمال بروز عوارض وجود دارد. عوارض احتمالی حین عمل، ورم، عفونت، خونریزی و همچنین احتمال حساسیت به دارو های بیهوشی می باشد.

همچنین برخی عوارض نیز ممکن است بعد از عمل جراحی بروز دهند. درد در ناحیه گلو بعد از به هوش آمدن بیمار، یکی از عوارض بعد از عمل لوزه است. گلودرد بعد از عمل نیز ممکن است در اثر جراحی لوزه به وجود آید. بروز درد در نواحی گردن، فک و گوش نیز از دیگر عوارض احتمالی بعد از لوزه می شود. مدت زمان توصیه شده برای استراحت بعد از این عمل، دو الی سه روز می باشد.

 

عوارض احتمالی عمل لوزه

 

دیجی جراح

دیجی جراح امکان تهیه انواع لوازم جراحی را مهیا کرده است. می توانید انواع رانژور جراحی، پروبینگ و باز کننده مجاری، کانولا ساکشن و … را از دیجی جراح خریداری نمایید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×