مقایسه قیمت رترکتور های جراحی

مقایسه قیمت رترکتور های جراحی

قیمت رترکتور های جراحی چگونه است؟ علم پزشکی از گذشته های دور یکی از علوم بسیار کاربردی برای بشر بوده است. پزشکی شاخه های مختلفی را دارد که هر یک از این شاخه اندام ها و بیماری های مختلفی را مورد بررسی قرار داده است. برای بهبود سلامت بیماران راهکار های درمانی مختلفی وجود دارد. در درمان عموما روش های تهاجمی مثل جراحی، راهکار آخر هستند. بدین معنا که اگر روش های دارو درمانی و دیگر روش ها نتواند موجب درمان شود، از روش جراحی استفاده می شود.

در عمل های جراحی، از ابزار های مختلفی استفاده می شود. هر یک از این ابزار ها ساختار منحصر بفردی داشته و در جهت جراحی بخشی مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از ابزار های جراحی، در چندین جراحی به کار گرفته می شوند. یکی از این ابزار های کاربردی، رترکتور جراحی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. رترکتور ها انواع مختلفی دارند که هر یک از انواع آن ها را در جراحی های مختلف مورد استفاده قرار می دهند. رترکتور ها در واقع کنار زننده در جراحی محسوب می شوند.

 

متریال مناسب در قیمت رترکتورهای جراحی

در گذشته جنس ساخت ابزار های جراحی به گونه مناسبی نبود و پس از گذشت زمان دچار مشکل می شد. اما امروزه از متریال های مناسبی در ساخت ابزار های جراحی استفاده می کنند. از جمله اصلی ترین متریال برای ساخت ابزار های جراحی، فولاد ضد زنگ است. در بیشتر ابزار های جراحی از فولاد ضد زنگ ویژه استفاده می شود. در مقایسه قیمت رترکتور جراحی نیز متریال استفاده شده برای ساخت، شرکت ساخت و نوع رترکتور در قیمت نهایی تاثیر مستقیم دارند.

لازم به ذکر است که انواع فولاد ضد زنگ مورد استفاده در ساخت ابزار های جراحی، بر اساس قواعد ملی و بین المللی استفاده می شوند. این مواد بر اساس استاندارد هایی نظیر ISO و DIN تولید و عرضه می گردند.

متریال مناسب در قیمت رترکتورهای جراحی

 

مقایسه قیمت رترکتور های جراحی مختلف

در عمل های جراحی، به کارگیری ابزار جراحی با کیفیت و مقاوم اهمیت بالایی دارد. به همین جهت است که امروزه بیشتر ابزار های جراحی را از جنس فولاد ضد زنگ ویژه می سازند. این جنس فولاد در مقابل عواملی که در حین جراحی به ابزار آسیب می زند، مقاوم هستند. چرا که در حین جراحی ابزار در مقابل عواملی نظیر خون، خونابه و … قرار می گیرد و در معرض زنگ زدن می باشد.

در مقایسه قیمت انواع رترکتور های جراحی، نوع فولاد به کار رفته اهمیت بالایی دارد. کیفیت فولاد در طول عمر و کارایی ابزار می تواند تاثیر بگذارد. در مقایسه قیمت رترکتور های جراحی، نوع رترکتور نیز تاثیر گذار است. رترکتور ها به طور کلی نقش کنار زننده در جراحی دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند. این ابزار ها غالبا دو بخش اصلی دارد. بخش تیغه و دسته، دو قسمت اصلی عموم رترکتور های جراحی می باشند.

 

نقش تیغه رترکتور در جراحی

به طور کلی، ابزار جراحی رترکتور نقش کنار زننده را در جراحی ایفا می کند. این ابزار از یک بخش تیغه و دسته تشکیل شده است. تیغه در این ابزار موجب جدا کردن بافت نشده و با تماسی که با بافت بدن پیدا می کند، موجب کنار زدن آن خواهد شد.

تیغه رترکتور ها در انواع اشکال تولید می شوند. تیغه های رترکتور می تواند کند، تیز، سرکج و زاویه دار تولید شود.

در بعضی از انواع رترکتور های جراحی، تیغه های دو طرفه اعمال می شود. در این رترکتور ها، یک تیغه در بخش انتهایی دیستال دسته و یک دیگه دیگر در انتهای پروگزیمال واقع شده است.

نوع رترکتور مورد استفاده در عمل جراحی، متناسب با ناحیه عمل و نوع آن می باشد. در واقع نواحی با عمق بیشتر، نیازمند تیغه رترکتور با قدرت بیشتر می باشند. رترکتور هایی که لبه کند دارند را جهت جداسازی و دور کردن احشای درونی شکل به کار می برند.

 

نقش تیغه رترکتور در جراحی

 

انواع رترکتور جراحی کدام اند؟

در مقایسه قیمت رترکتور های جراحی، نوع رترکتور در قیمت تاثیر بالایی دارد. رترکتور ها ممکن است دو تیغه، با تیغه کند یا تیز و … باشند. به طور کلی اگر بخواهیم انواع رترکتور جراحی را مقایسه کنیم، این ابزار ها چهار نوع می باشند.

رترکتور پارکرف رترکتور Roux، رترکتور دیور، رترکتور Richardson، رترکتور مثاله، رترکتور واژن، رترکتور بالفور، رترکتور بکمن، رترکتور Travers و …، انواع رترکتور جراحی می باشند.

 

دیجی جراح

در جهت خرید انواع ابزار، رانژور جراحی، گوشی پزشکی و …، می توانید از طریق دیجی جراح اقدام نمایید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×