پر کاربرد ترین ابزار جراحی

پر کاربرد ترین ابزار جراحی

پر کاربرد ترین ابزار جراحی از گذشته علم پزشکی یکی از مهم ترین علوم برای بشر بوده است. به کمک علم پزشکی همواره سلامت افراد بهبود چشمگیری داشته است. در علم پزشکی برای ارتقای سلامت و رفع مشکلات مختلف، از روش های درمانی مختلفی استفاده می شود. عمل جراحی یکی از راهکار های مهم در علم پزشکی است که به جهت درمان مشکلات مختلف به کار می رود. غالبا به کارگیری روش جراحی صرفا در حالاتی رخ می دهد که امکان به کارگیری دیگر روش های درمانی نباشد.

در گذشته جراحی ها نسبت به وضعیت فعلی بسیار محدود بودند. اما امروزه عمل های جراحی گروه گسترده ای از بیماری ها در نقاط مختلف بدن را شامل می شوند.

ابزار جراحی چیست؟

عمل پزشکی برای درمان مشکلات و ناهنجاری های نقاط مختلف، نیاز به ابزار های خاصی دارد. به طور کلی ابزار جراحی، به ابزار هایی گفته می شود که از آن ها در جهت اقدامات خاص در حین عمل استفاده می شود.

ابزار های جراحی طیف بسیار گسترده ای دارند. برخی از ابزار ها در جهت جراحی های عمومی کاربرد دارند و برخی دیگر منحصرا برای جراحی های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی پر کاربرد ترین ابزار جراحی می پردازیم.

 

ابزار جراحی چیست؟

 

پر کاربرد ترین ابزار جراحی کدام اند؟

عمل های جراحی را برای درمان مشکلات بسیار زیادی در نواحی مختلف بدن انجام می دهند. از آن جایی که عمل جراحی در نقاط مختلف بدن شرایط متفاوتی دارد، به همین جهت نمی توان از ابزار های جراحی یکسان به این منظور استفاده کرد.

الکترود برق از جمله ابزار های جراحی پر کاربرد

یکی از ابزار های مهم در عمل جراحی، الکترود های الکتروسرجی است. این ابزار را به جهت جراحی الکتریکی مورد استفاده قرار می دهند. الکترود برق جراحی، همانند بسیاری دیگر از انواع ابزار جراحی در انواع گوناگونی تولید و عرضه می شود. اندازه این الکترود ها برای کاربری بیمار بزرگسال و نوزاد متفاوت است.

فورسپس الکتروسرجری

دیگر ابزار جراحی کاربردی، فورسپس الکتروسرجری است. این ابزار را به جهت کنترل برتر در حین عمل به کار می برند.

معرفی سوزن ورس

سوزن ورس دیگر ابزار جراحی پر کاربرد است که در جراحی های شکمی و لاپاراسکوپی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار را برای ایجاد پنوموپریتوئن پیش از این جراحی ها استفاده می کنند.

ابزار سیستم دسترسی حداقل تهاجمی

یکی دیگر از ابزار های کاربردی در عمل لاپاراسکوپی شکم، سیستم دسترسی حداقل تهاجمی است.

منگنه و برش جراحی از پر کاربرد ترین ابزار جراحی

این دو ابزار کاربردی، در جراحی های زیادی به کار برده می شوند. در واقع این ابزار ها از جمله ابزار های تخصصی بوده و از آن ها به جهت قرار دادن منگنه و گیره در نواحی زخم استفاده می شود. از جمله دیگر کاربرد های منگنه و برش جراحی، قرار دادن منگنه و گیره در جهت اتصال یا برداشتن قسمت های از اندام بدن می باشد.

تروکار چیست؟

در جراحی ها حفظ تمرکز جراح و عدم اشتباه در اقدامات علم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تروکار نیز نقش مهمی را در عمل های جراحی ایفا می کند. این ابزار ها در عمل نقش دریچه را بازی می کنند و به کمک آن امکان قرار دادن دیگر ابزار های پزشکی نظیر قیچی، چنگال و منگنه مهیا می شود.

 

تروکار چیست؟

 

ژنراتور انرژی از پر کاربرد ترین ابزار جراحی

بروز مشکلات در حین عمل های جراحی می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد. در صورت قطعی برق بیمارستان و یا کلینیک مخصوص جراحی، ممکن است جان بیمار به خطر بیفتد. به همین جهت تامین انرژی پایدار در این عمل ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

از ژنراتور انرژی به منظور تامین انرژی مورد نیاز برای دستگاه های مربوط به عمل استفاده می شود. این مولد های انرژی پایداری انرژی مورد نیاز برای عمل را مهیا می کنند.

قلم کوتر چیست؟

از دیگر پر کاربرد ترین ابزار جراحی می توان به قلم کوتر اشاره کرد. این ابزار نیز در جراجی های الکتروسرجری مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار کاربرد های مختلفی را در این جراحی ها دارد. قلم کوتر در جهت برش، انعقاد، خشک کردن و یا تخلیه بافت بیولوژی به کار گرفته می شود.

دیجی جراح

جهت خرید پر کاربرد ترین ابزار جراحی می توانید از فروشگاه آنلاین دیجی جراح اقدام نمایید. از دیجی جراح می توانید ابزار جراحی مغز و اعصاب، پنست ها و دیگر ابزار های پر کاربرد را خریداری نمایید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب دیجی جراح پلاس برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی جراح پلاس و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت امین تجارت آریان (فروشگاه آنلاین دیجی‌جراح) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×